Hvordan ringe opp en bom?

Hei :smile:

På hytta er det en bom inn til området.
Den åpnes ved å ringe et telefonnummer.
Det er kun registrerte numre som kan åpne den.

Jeg leier ut. Per i dag har jeg en enkel mobil på hytta som gjestene kan bruke for å ringe opp bommen. Men da må de hente den først, ta den med seg hver gang de skal ut av området, huske å lade, huske å ikke ta den med seg når de sjekker ut osv. Ikke en optimal løsning.

Jeg ønsker at gjestene kan åpne dataanimert selv.
Ser for meg at de ringer til et nummer som jeg har registrert til bommen, og at det nummeret automatisk ringer videre til bommen.
(Jeg kan ikke bare viderekoble fra mitt nummer til bommens nummer, fordi det er oppringers nummer og ikke mitt nummer som da blir registrert)

Er dette mulig? Phonero sentralbord? En eller annen API? Online tjeneste? En smartdings koblet opp mot Futurehome?

Tar imot gode forslag fra de mange kloke hoder på dette forumet :innocent:

Det blir litt arbeid bak det, men en voip telefon nummer kan fungere. De må sikkert laste ned en app og få ID og passord…. Kanskje for mye arbeid for en helg, men en mulighet….

1 Like

Interessant! Sjekker ut. Takk for tips :smile::+1:t3:

1 Like

Fant dette også - kanskje enklere.

1 Like

Appen Tasker på en Android mobil - det skal definitivt prøves ut! Takk igjen :smile::smile:

1 Like

Fant ut at jeg kan lage en automasjon med Apple Snarveier. Hvis noen tekster meg «Open gate», så skal telefonen min ringe opp bommen automatisk.

MEN: Den nekter å ringe opp med mindre jeg bekrefter. Virker som en bug eller en begrensning i systemet mot et slikt 12-sifret telefonnummer.
Det funker nemlig helt fint på alle 8-sifrede telefonnumre - den ringer opp uten at jeg må bekrefte, selv når mobilen er låst.

Får håpe Apple kommer med en fix, fordi dette er en gratis, enkel og mer enn god nok løsning for meg :smile:


1 Like

Aha! Jeg ringer opp et 8-sifret nummer som jeg har, og så kan den mobilen (som ikke brukes til noe annet) viderekobles til bommen :grin::bulb:

1 Like