Går det litt tregt?

Hei. Hvis du ønsker å gjøre endringer på innstilling står det i bunn “anbryt” hvis du ønsker å avbryte. Går du inn på et rom for å skru av/på alle lys i det rommet med hovedsliden fungerer det ikke. Må inn å skru av/på ett og ett lys. Skrur man av “alle lys” kan du banne på at ett eller flere lys blir stående på. Og hvis du har Heatit termostat og stilt alle Ch_2 kanalene til “ingen rom” og “Ikke noe” spammer de allikevel tidslinjen. Det er heller ikke mulig å fjerne en bevegelsessensor fra å rapporter temp i et rom, selv om den rapporterer feil eller du kun har interesse av bevegelsesfunksjonen. Heller ikke mulig å kalibrere avvik i temp i app. Heller ikke de FH selv har solgt (de røykvarslerene som går på strøm - de “gamle”). Tibberintegrering i ny app tar votter og år å få på plass. Den nye appen skulle være lettere å gjøre endringer med, men virker som det stikk motsatte. Utfordringene man hadde med gammel app er også i ny app. Og mtp litt små skrivefeil her og der og små bug som bare er der virker det ikke som ansatte i FH bruker appen, eller så virker det som det er laaangt mellom brukersupport og utviklere. For at FH skal fortsette å være min foretrukne plattform, noe det faktisk er pr i dag, må fiks (både store og små) skje med litt større hastighet.

Jeg elsker at FH er åpent og støtter det meste, men problemene som ikke fikses har lite med 3.part å gjøre. Stort sett er det oppbygningen av appen eller mangler mellom app og baksystem. De fleste ønsker å løse det meste i appen.

1 Like

En ting at det kommer bugs som henger med lenge før de blir fikset, men at ting som var i den gamle appen fortsatt ikke er på plass i den nye synes jeg er enda dårligere! Mener man må kunne forvente at ting som virket i gammel app er på plass i den nye etter ett år?

Det går fortsatt ikke å styre white kanalen på Fibaro RGBW, utløser du en popp smoke sensor så får du ikke slått av sirenen, satte parametre går ikke å se i appen (noe som gjør justeringer umulig når du ikke vet hva de forskjellige parametrene er stilt inn på).
Man får heller ikke laget gjestebruker med tilgang til kun utleiedel, termostater går ikke å slå på etter utløst brannalarm osv…

1 Like

Jeg kjenner også på frustrasjonen deres… Men enda systemet jeg bruker og selger inn.

Jeg er generelt ganske fornøyd med Futurehome, og det er fremdeles mitt førstevalg, men håper lukking/fjerning av “banale” feil snart begynner å gå litt raskere. Får litt inntrykk av at det nye baksystemet er såpass krevende at det er i praksis umulig å unngå enkle feil i første runde, og at det også er krevende å faktisk finne feilen og rette det etterpå…

Det er ingen tvil om at Futurehome har truffet veldig bra på konseptet ift mange andre. Nå er det bare å fullføre med stil :slightly_smiling_face:

1 Like