Hvordan ser jeg timepris, og hvordan laster jeg ned timeverdier?

Ny Futurehome bruker. Ny strømkontroll bruker
Jeg ser det er bare app, og ikke noe web greie for å se på info
I appen klarer jeg ikke å finne hvordan se dagens strømpriser
Jeg ser heller ikke hvordan laste ned timeverdier på strømforbruk.
Hvordan får jeg de to til?
Tusen takk for hjelpen.
Hilsen,
Ingrid

Det er riktig. Prisene er tilgjengelige, de kan du finne ved å se på denne oppskriften: Finne døgnets X billigste eller dyreste timer, en mulig løsning . Det er ingen måte å vise dette på i FH appen.

Man kan ikke eksportere data fra app eller fra Web-snitt (ThingsPlex). Men du kan sette opp Ecollector til også å rapportere til en InfluxDB server du selv har (f.eks på en Raspberrypi), konfigurasjonen må gjøres via ThingsPlex Web-snitt, da kan du eksportere dataene slik du vil.

Takk for svaret, men:

Hvorfor i all verden er disse ikke en del av appen? De dataene skal jo brukes for å finne beste oppvarmingstidspunkt på - det smarte i hubben og strømkontroll. Eller blir de i det hele tatt brukt?

Om jeg skal programmere raspberri pi for å få sånne grunnleggende info - hva er da vitsen med smarthub? Eller en app?

Godt spørsmål, har ikke svaret, det må FH svare på selv. Min mening er at de burde vært.

Ja, i Strømkontroll funksjonen og hvis du lager en automasjon i appen som baserer seg på snitt pris (det eneste tilgjengelige valget), så blir disse prisene benyttet

Igjen, godt spørsmål! Retningen FH har, det må de nesten svare for selv. De har visning for hva du har brukt av Energi i app (kategori basert), og hva du har brukt av Energi pr. utstyr (da via ThingsPlex Web-snitt). Men eksporteringen du etterlyste, den er ikke der på en enkel måte.

Hei!
Hvorfor ikke spotprisene er i appen? Det er rett og slett ikke blitt prioritert grunnet ressurser. Vi jobber med saken og er i utvikling av dette.

Som @M.Stensrod sier, så blir prisene brukt i StrømKontroll optimaliseringen og i automasjoner. Vi jobber også med å visualisere hva som skjer - hendelser basert på priser og forbruk, i appen.

Å laste ned timetabell - også et prioriteringsspørsmål. Det er også relativt hvor grunnleggende man mener dette er. Her tror jeg ikke vi er i prosess med å utvikle løsning, men jeg er ikke helt sikker. Det er i alle fall lenger unna enn priser og informasjon i appen, som nevnt i punktene over.