Hvordan styrer dere Heatit Z-TRM3 termostat når dere kun bruker den interne føleren?

Da har termostaten jobbet ett par ukers tid. Jeg jobber fremdeles med å finne en perfekt balanse mellom for mye varme og for lite varme. Jeg har forsøkt 22/20 grader, 20/18 grader, og prøver nå 21/19 grader. Utfordringene står i kø for å finne ett fornuftig nivå - utenfor badet er det ei tv-stue med vedovn som ofte påvirker temperaturen på badet, samtidig har utetemperaturen vært særs svingende i perioden, fra ett par minus på nattestid, til 15 pluss på dagtid.

Rommet har vært veldig varmt på morgenen de siste par dagene, så jeg kommer til forsøke 20,5/18.5 en periode fremover.

Jeg hadde ingen mulighet for enkelt å etablere en baseline før termostaten ble tatt i bruk, men jeg tolker Tibber-analysen at kombinasjonen med av/på relay på vvb, samt denne termostaten, har redusert forbruket når strømmen koster mest.

Mao. fornøyd :slight_smile:

Jeg har 6 slike termostater hvorav 4 bruker intern føler.
Jeg har sjekket alle opp mot en temp føler med 0,5gr nøyaktighet. Samtlige måtte kalibreres, det finnes egne parameter for det i termostaten. Da ble huset temperaturmessig helt annerledes.

1 Like

Jeg kalibrerte min til 2 grader.