IdLock i FH gir ikke dørstatus lukket/åpen

Hei, har fin status på dørene i huset vhja smartstrips og kan se om dørene står åpne eller lukket. Men på hoveddøra vår hvor vi har IdLock kan jeg kun se om den er låst eller ulåst, altså ikke bare om døra står åpen? Er dette riktig? Forventet at en så flott lås integrert i nye flotte FH-appen ville gi meg full status, den har tross alt en føler/bryter som vet når den er lukket igjen eller ei. Er dette en FH begrensning?

Løfter opp denne. I classic app så var det mulig å se status på om døra var åpen, lukket eller låst. Virker som dette ikke hentes frem i ny app, men informasjonen ligger i Hub så burde være mulig å få fikset. @espen - noe som dere har eventuelt setter på planen?

Det ble oppdaget er problem, men skal være fikset i siste versjon av appen - 5.17.4
Da vil hengelås representere om døren er låst eller ei, og sirkel øverst i security flisen vise om den står åpen eller ikke.

2 Likes

Ser ut som dette fungerer bra nå :+1: :+1:

1 Like

Takk for forklåringa, @espen, då gav symbolikken meir meining. :blush::+1: Eg trur likevel ikkje dette fungerer heilt rett i høve til verandadør med Gilje Sense. No er den eine verandadøra ulåst her, men FH tolkar då dette som “open” i staden for “ulåst”. Dette gjeld både teksten og den farga sirkelen på framsida i appen.

Hvilken funksjonalitet har du satt for verandadør ? :slight_smile:

Dei står på door_lock. :blush:

En sirkel i security flisen; kan man da se om akkurat den døren står åpen eller bare om en eller annen dør står åpen? Ser ikke helt bildet for meg her