Ikea Tredansen

Hei. Sikkert long shot å poste her. Ikea har trådløse rullegardiner og plissgardiner til en rimelig penge. Med tiden kan de vel også kobles til FH. Men de er på faste mål. Vet noen av dere om den trådløse, batteridrevne, plissgardinen Tredansen kan tilpasses i bredden på en enkel måte? Står at den ikke kan kuttes. Men det samme står på Fyrtur rullegardin, og den kan allikevel kuttes. Skal man bestille fra annen leverandør på mål er det jo helt sinnsyke priser…

Hei!
Det var en i Smarthus & IoT Norge som kappet de nye plissegardinene;

3 Likes

Takk @espen !

Jeg har kappet mange av de, kapper også festene så de kommer helt inntil karm. Perfect fit så det både ser bedre ut og blokker lys utrolig mye bedre!

4 Likes

Hvordan kappet du? Kapp- og gjærsag som han på Facebook gjorde, eller et bedre påfunn ? :slight_smile:

Og stemmer det at man kun kan ta ca 9 cm (uavhengig av lengde på plisse) på den ene siden ? :slight_smile:

2 Likes

Brukte kapp og gjæresag på aluen ja, tapetkniv på duken i mangel på god saks. Men saks er nok bedre for å slippe løse tråder etterpå. Jeg kappet begge sider av stanga duken henger på men tok litt for mye, duken trenger en halv cm på hver side for den rulles ikke perfekt rett inn. Du kan kappe så mye du vil på høyre side så langt jeg kan forstå.

er det rullegardin typen du har @tormodt eller den nye plisse utgaven ?

Beklager, glemte å spesifisere at det er fyrtur jeg har. Ikke prøvd plisseene enda.

1 Like

Fungerer rulle-/plissgardinene fra Ikea med FH nå? Ser det er mange produkter fra Ikea som ligger i listen over støttede produkter…

Hei Tarjei.
IKEA sine gardiner er dessverre ikke støttet ennå. Mange andre IKEA-produkter er støttet fordi disse følger standarden til f.eks. lysstyring, som generelt er støttet.

Heisann. Det er drøye to år siden denne tråden ble oppdatert. Er det noen som vet om IKEA sine rullegardiner støttes av FH nå? Eller må man ha IKEA sin smarthub i tillegg?

Fortsatt ikke støttet i FH hubben.