Ikke tilgang til strømkontroll?



Heisann! Hva er grunnen til dette? Ikke hatt mulighet til å kontakte elektriker som installerte enda, men har da bestilt strømkontrollpakken som ble installert på fredag. HAN-porten er åpen og dingsen fungerer, virker som den leser data også da den overkjører en del automations. Men får altså ikke tilgang på denne fanen i app.

Ser at lignende problemer er beskrevet i november, da fikset sentralt fra administrator. Er dette noe jeg kan ordne selv

Hilsen nybegynner :slight_smile:

Førebels så er det berre Futurehome sin eigen HAN-målar som fungerer. Develco, Tibber Pulse og andre er der ikkje støtte for enno, men dette skal kome seinare.

Hva betyr dette da?
Har nettopp bestilt FH2 basert på denne.

1 Like

At man kan bruke Tibber Pulse for å lese av aktuelt forbruk i sikringsskapet ditt, i FH sin app. (som en hvilken som helst annen HAN-sensor). Strømkontroll funksjonaliteten er foreløpig veldig begrenset til noen av FH sine egne produkter.

PS; Det er kun strømkontroll funksjonen man ikke kan benytte, man kan bruke Tibber Pulse avlesning til å f.eks skru av varmtvannsbereder (hvis man har relè på berederen), ved og opprette automasjoner i appen, slik man kan med andre HAN-sensorer.

1 Like

For å ha full forklaring.
Betyr “strømkontroll” styring etter strømpris? Her funker ikke Pulse.
Å skru av laster påvirker kun nettleie trinn - riktig? Her funker Pulse.

Grunnen jeg spør er at jeg kan returnere FM og kikke mot andre systemer.
Har du erfaring på hvor lang tid tar det for FM teamet å få på plass extra koblinger, som f.eks. tibber pulse? Ser egentlig ikke noe poeng i det for de, siden de selger egen HAN sensor.

Kan gjøre med TibberPulse:
Spot price automations – Futurehome

Consumption-based automations – Futurehome

Kan ikke gjøre med TibberPulse:
Power Manager (StrømKontroll) – Futurehome

Hvor lang tid det tar å implementere, det har jeg ingen formening om.

2 Likes