Har Tibber noe verdi sammen med FH?

Hei,

Flytter fra leilighet hvor jeg hadde tibber og tibber pulse, og flytter nå til enebolig med futurehome.

Jeg lurer på om kombinasjonen tibber + futurehome er “verdt det” med tanke på info / innsikt, eller er det litt smør på flesk?

Valgte en annen spotpris-leverandør pga lavere pris, men tenkte ikke helt på hva jeg “mister” sammenlignet med tibber.

Så nå koker det vel egentlig ned til om jeg skal selge min tibber pulse eller ei.
Så derfor: Er futurehome alene godt nok, eller er tibber + futurehome veien å gå?

Har Futurehome og bruker tibber med tibber pulse. Det fungerer ganske bra ilag.
Du kan velge å la Tibber styre elbillader og termostater ved å bare legge til futurehome power up i tibber app og bare velge smartstyring av dei.

Om du liker å trykke litt i systemet og har tid å sette deg inn i thingsplex har tibber pulse ganske kjekke data som går an å plukke ut og kan skreddersy systemet slik du vil ha det. Vil tru dette fungerer også om du har annen strømleverandør.

Kan greit plukke ut data for å ha gode kriterier for å styre forbrukere. Predikere og begrense timeseffekten på en god måte, et forslag (og oppskrift)

For min egen del enda eg opp med å la tibber styre elbillader, så får eg også grid rewards.
resterende styrer futurehome og fungerer ganske bra. Kjem sannsynligvis grid rewards på termostater i framtida også. hadde eg visst dette tidligare hadde eg nok bare latt tibber styre dette også, flytter sannsynligvis over etterkvart.

Takk for utfyllende svar :slight_smile:

Da skal jeg ta en ny vurdering av tibber. Ser at det er noe dyrere enn de billigste spotprisavtalene, men dette kan man kanskje klare å tjene inn igjen når man sitter med god innsikt?