Beta Futurehome X integrasjon sluppet hos Tibber i dag

Da er endelig en Futurehome X integrasjon tilgjengelig hos Tibber. Dog i beta-versjon. Lagt den inn, og alt ser foreløpig ut til å fungere.

2 Likes

Gode nyheter :star_struck:

Det gikk lett å legge til FHX power up.
Jeg har bare Heatit Z-Water + div sensorer.
De vises som temp og ikke varmekilde.

Samme oppsett fungerte i FH Classic.
Det er meldt tilbake til Tibber.

Denne er interessant til vanlig bruk, men lurer på hvordan det fungerer i perioder med høy strømpris. Jeg liker at man har borte/sove-perioder per varmekilde istendenfor en felles.

Også lurer på hvordan det fungerer med åpne vinduer - justeres den tilbake opp etter FH senker den til 5 grader?

Har satt smart varmestyring på for to ovn for å prøve.

Har to stk heatit z-trm3. Disse kommer opp i Tibber appen, men skjer fint lite hvis jeg justerer tempen i appen. Fungerer i futurehome. Tibber leser av luftføleren og ikke gulvføleren som jeg bruker.
Har også mistet kontroll over mine mill ovner i futurehome. Litt usikker på om det har noe med tibber å gjøre. De er også lagt direkte inn i tibber. Kan det være problemet?

Hei!

For å velge hvilken sensor du skal koble opp til Tibber, må du aktivere “hovedsensor” inne på enheten det gjeler. I ditt tilfelle må du gå til innstillinger → enheter → den aktuelle termostaten → bla til kanal 4 → huk av “velg som hovedsensor” :+1:
Jeg tror ikke Mill ovnene har noe med TIbber å gjøre, men du kan forsøke å gå til playground → Mill → advanced → sync.

1 Like

Er det fleire som ikkje får opp nokon temperaturverdiar frå FH i Tibber? Eg får kopla Tibber opp mot FH, men der står berre ein strek på alle temperaturane.

Er som bingo hos meg om jeg får verdier eller ikke. Veldig ustabilt om der er temp eller bare en strek.

Har opplevd det flere ganger.
Løsningen er å koble fra og til på nytt i tibber.
Jeg har rapportert det inn, men fint om flere gjør det samme

Har rapportert det inn. Hjelper ikke hos meg å koble til tibber på nytt, har forsøkt noen ganger.

Da er nok fler bugs ja

Nå har keg testa Integrasjonen med Tibber siden den kom. Men den faller ut uten varsel flere ganger i uka og når jeg tilslutt våkna med kaldt gulv på badet i dag, så er det nok for min del.
Jehg går tilbake til den gamle tidsstyringa jeg brukte før. Med deilig temp når jeg står opp og ellers er hjemme, og noen grader senk når jeg er borte og sover.

Noen som får tibber til å smartstyre varmeovner/varmekabler tilkoblet futurehome?
Funker ikke hos meg. Må manuelt styre vi FH app. Mye av poenget med tibber er smartstyring via pris. Er adax ovner og namron termostat

I dag kvittet jeg meg med Tibber, men termostatene mine har oppført seg rart siden jeg tok i bruk Futurehome X integrasjonen. Så nå at “Velg som hovedtempsensor” var huket av på ch2 på alle mine Heatit ztrm2 og 3. Antar at det skal være hhv ch3 og ch4.
Har dette praktisk betydning utover integrasjonen med Tibber (har endret til hhv ch3 og ch4)?

“velg some hovedtempsensor” har kun betydning med tredjeparts appene, så du trenger ikke å forandre noe om du styrer gjennom futurehome.