FH har Tibber på playground. Den er lastet ned og logget på. Men hva er den god for? Hva skal Tibber brukes til i FH?
Det er vel Tibber Pulse det ligger støtte for i Playgrounds.
Den kan brukes hvis du har Tibber Pulse produktet fra Tibber (som måler real-time strømforbruk) da får du det forbruket importert i FH så du kan bruke det/få kontroll.
Jeg har pulse, oppkoblet og måler. Men lurer fremdeles på om jeg skal kunne se informasjon fra den et sted i FH appen og om den skal kunne brukes til noe. D3n viser i allefall ikke forbruk på førstesida
Du må inn på innstillinger og legge den i et rom, velge strømmåler og hovedmåler👍🏻
Så selve enheten må legges til et rom for at verdiene skal vises i energi ikonet på framsida?
Er det kun dimmere med z wave som viser strømforbruk? Har 6 zigbee dimmere i huset og, men ingen av de viser noe.
Så vit jeg har forstått, så har ikke Zigbee produkter hverken HW eller protokoll for å kunne rapportere effektforbruk.
Correct me if I´m wrong.
Da lurer jeg jaggu på hvorfor mange nettsider går i bresjen for zigbee. Når formålet med smart er å kunne ha full kontroll på alt. Er det ikke?
Det er ikke noe problem å vise effektforbruk med zigbee enheter.
Spørsmålet er om enhetene støtter det.
Både protokoll og app støtter det
Som jeg skrev, “så vidt jeg vet”.
Da lærte jeg noe nytt i dag. Takk!
Da gjenstår det å finne Zigbee-løsninger som faktisk støtter “powermetering”.
Hvordan vet jeg at enheten støtter det? Jeg har kjøpt inn fibaro dimmer 2 og nye brytere. For bytte ut namron zigbee dimmer og namron FOH bryter.
FOH bryteren skal uansett byttes for den støtter ikke touchlink.
Det pleier å stå i beskrivelsen eller spec, se på denne f.eks: https://www.elektroimportoren.no/develco-smart-plugg-mini-schuko-/4514702/Product.html
Sjekk alltid i denne lista før du kjøper noko til FH. Det er ein link i Zigbee/Zwave avsnittet.
Ellers blir du berre skuffa og frustrert når du har kjøpt noko som ikkje er støtta.