Får ikke aktivert strømkontroll

Hei. Jeg har installert futurehome HAN sensor. Men får ikke aktivisert strømkontroll, får feilmelding på at jeg mangler HAN sensor.
Får lest live kw
Har 2. gen futurehome sensor


Hva kan jeg gjøre

Er den stilt inn som Hovedmåler?

Ja


Hei @Orry!
Jeg forsøkte en liten fiks på huben din nå. Kunne du sjekket igjen? :smiley:

Supert. Nå fikk jeg aktivert strømkontroll.

Takk skal du ha

1 Like

Samme problem hos meg også etter jeg mottok ny han sensor etter den gamle tok kveld.

Kan dere sjekke hos meg og? Har sendt Mail også, men Googlet etter svar etterpå.

Hilsen Bjarne Kongshavn

Hei, jeg har samme problem med Tibber Pulse, får beskjed at det ikke er tilkoblet HAN måler, men den viser effektforbruket. Og ja den er satt til strømmåler og hovedmåler. Kan det gjøres en liten fiks på min også?

mv Jan Inge Larsen

1 Like

Nei er ikkje mulig på Tibber Pulse per dags dato.

Noen som vet om og ev. når de vil støtte Tibber? Eller må vi som har Tibber krype til korset og skaffe oss en proprietær HAN fra Futurehome?

Dei har ikkje uttalt noko om det. Reknar med det vil komma på sikt, når presset frå kundane blir stort nok.
Personleg kjem eg langt med å programmera eigne flows (mulig per i dag med Tibber Pulse, men med høgare terskel for å komma i gang), og føler eg har vel så god kontroll på forbruket på den måten.

Hei.
Jeg har montert Futurehome helt tilsvarende Orry og får samme feilmelding når jeg forsøker å aktivere strømkontroll.

Hei.
Jeg har samme oppsett som Orry, og jeg får heller ikke aktivert strømkontroll.



Samme problemet her… Fint at Futurehome fikk hjulpet Orry, men er det ikke mulighet å få fikset dette for oss også? Litt frustrerende :sweat_smile:

Hei! Sorry for sent svar.
Jeg snakket med support og fikk høre at denne skal være i orden. Meld ifra om det ikke skulle være tilfellet :smiley:

1 Like

Takk for svar, måtte kjøre en reset på han-sensoren og da kom strømkontrollen opp :grinning:

1 Like