Ønsker at Sonos skal pause når noen trykker på away knappen samt at den sender pushvarsel om at sonos er satt til pause, men jeg får det ikke til å virke?
Usikker på om det kan være under «Functionality» jeg kan ha gjort noe galt?
Du må bruke “away mode” som trigger👍🏻
Hvordan gjør jeg det? Finner ikke away mode under trigger? Må jeg alltid starte en flow med en trigger…?
Det er en egen triggernode der du kan velge moduser og snarveier. Mener den heter “home event trigger”.
Kort fortalt så må alle flower ha en trigger og en action node. Triggernoden er den som starter flowen, mens action node er det som skal utføres hvis alle kriterier som er lagt inn mellom trigger og action er tilstede👍🏻
Ah så jeg kan starte alle flower med alle de triggerene som ligger under fanen? Jeg må altså ikke starte med den triggeren som legger seg inn automatisk når man skal opprette en ny flow?
Hvis jeg vil skru av sonos når et lys slås av hvilken «Funcionality» skal jeg bruke på lyset da? Har fibaro dimmer to på alle lamper.
Stemmer👍🏻
For lys, så er det vel “evt.binary.switch” hvis ikke jeg husker feil
Takk. Ser ikke helt ut som flowen min virker. Det som skjer her er at den gjør det motsatte. Trykker jeg away/sleep skjer det ingenting og radioen fortsetter men trykker jeg «home» så pauser den radioen i alle rom men sender ikke pushvarsel. Hva har jeg gjort feil her tro? Når huset står i hjem modus og sonos spiller skal den pause sonos når det trykkes borte eller søvn og den skal sende push. Hmm…?
Kan du åpne opp if noden og ta screenshot av den?
Push skal egentlig være ganske rett frem å sette opp🤔 fungerer pushvarsler på andre ting hos deg? F.eks pushvarsel ved bevegelse i bortemodus osv?
Push fungerer på alt annet. Endret trigger til away slik at away skal trigge denne men det samme skjedde. Den skrur av bare når jeg trykker home og sender ikke push? Den skal skru av i away og sende push🤨
Fungerer nå. Hadde rota med home/away. Spørsmål. Kan jeg ha to triggere i en flow? Ønsket at det samme skjer hvis vi trykker både søvn eller borte. Eller må jeg lage en egen flow til søvn?
Det var rart🤔 er “enable mode filter” huket av på triggernoden?
Du kan eventuelt prøve 2 triggernoder med “enable mode filter” huket av. Da kan du velge away på den ene og sleep på den andre, så kjører du de rett inn på action uten å bruke if node
Ja, du kan ha flere triggere i samme flow👍🏻
Takk! Begynner å komme seg nå. Hva betyr enable mode? Så jeg vet hva den fungerer til til en annen gang?
Enable mode filter vil si at den filtrerer ut modus sånn at hvis du velger f.eks home på triggeren, så trigger den kun når home modus aktiveres
Takk for hjelpen👍🏻