Hei! Har et scenario på kjøkkenet og vaskerommet. Har en bevegelsessensor (Neo Coolcam z-wave). Har en automasjon som setter at lys skal gå på ved bevegelse, og etter 15min gå av - men kan da oppholde meg i sensorens område, med bevegelse ved feks matlaging, og etter at 15min er gått, går lysene av. Det ser ikke ut for meg som sensoren trigger automasjons-forlenging ved bevegelse innen tiden som er satt, slik at den ikke flytter de 15min fremover. Skal det være slik? Dette var ikke et problem på 1.9 og gammel hub/app. Avogtil så virker det også slik at bevegelse trigger mine zigbee pærer i ventilatorhette - men fibaro single switch for ledstripe under overskap uteblir.
Om det er noen som ønsker å feilsøke/sjekke pull og slikt på sensorene mine, kan jeg såklart sette opp i appen at teknikker får tilgang…
For ordens skyld -jeg har byttet batterier, selvom status var 82% batteri på sensor
Stod “Run all instances parallell” hos meg. Hvorfor det mon tro… Men ved å endre den til settingen du har highlightet, så vil dette potensielt korrigeres? Dvs forlengelse av automasjon, og at alle trigger?
Ved å velge keep new instances så starter flowen på nytt ved hver bevegelse! Altså, du forlenger den med 15min i ditt tilfelle, hver gang ny bevegelse registreres👍🏻
Sidespørsmål: hvorfor er ikke dette default når en lager lys automasjoner ? Tenker f.eks om jeg skal ut og sette opp for kunde, og de ønsker bevegelse sensor i rom det er “trafikk i” - dvs det meste foruten boder.
Supert å få dette oppklart skikkelig forresten - har vært kilde til stor frustrasjon her i huset, og trusler om å “røske vekk smarthuset ditt” fra min bedre halvdel og diverse gloser under middagslaging
Jeg satte nettop opp dette for test her på kontoret. Det er riktig at default er satt feil - har rapportert bug. Ved å endre som vedlagt screenshot virker. Selv bruker jeg bare “default triggers” som ligger inne fra før, og da slipper å lage egne automasjoner for hvert rom
Hvor finner jeg flows laget utifra “default triggers” i thingsplex @espen ? Jeg ønsker å sjekke om de ligger inne som “keep new instances” da det avogtil oppleves at ved vedvarende og tydelig bevegelse forran sensor, at lyset slåes av på kjøkken og bad🤔