Lys som lever sitt eget liv

Jeg har de siste dagene vært plaget med at lys i garasjen slår seg på med ujevne mellomrom. Hver morgen denne uka har lyset stått på i garasjen når jeg står opp.

Finnes det noen logg for å se hva som har trigget lys på?

Har nå deaktivert automasjon for lys på ved bevegelse for å se om det blir noen bedring

Det var omtrent dette som skjedde med meg som eg har skrive om her:

Her fekk eg ikkje opp nokon som helst plass at dette skjedde, sidan det var snakk om ein feilaktig assosiasjon. Viss du ikkje får opp noko i hendingslista i ThingsPlex, og viss det ikkje hjelper å slå av automasjonar slik du har prøva, så ville eg begynt å sjå meg om etter om dette ljoset går av/på i samband med andre ting som skjer i nettverket ditt, enten manuelt eller automatisk, og så sjå om noko av det same har skjedd hjå dykk.

Problemet hos meg er en ny Aqara bryter (zigbee), så assosiasjoner er nok ikke problemet her.

Det jeg ser nå, er at denne bryteren har fått adresse “1_1”, altså har den “adoptert” adressen på den første zigbee enheten jeg har lagt til i mitt system, som ikke lenger er i bruk. Tenker jeg må se gjennom alle automasjoner, og se om det kanskje er en gammel en som fortsatt ligger inn med denne adressen i en action-node :slight_smile:

1 Like