Millheat WiFi adapter

Millheat WiFi
Millheat WiFi devices are now supported in Futurehome. It is available for all users in the new app in Playground, please see the support article for more information.

2 Likes

To inputs her:

  • Jeg fĂ„r inn Mill ovner fra to locations i Mill appen, kan man begrense det til Ă„ kun vĂŠre en “Mill-location”?
  • Jeg sliter med Ă„ fĂ„ slettet de ekstra ovnene. Klikker pĂ„ “delete”, men den bare loader og ender med at ovnen fortsatt er der. Er det en bug eller brukerfeil fra meg? (ny app)
1 Like

Ny input:
Jeg har fra tidligere koblet Mill mot Tibber og latt Tibber styre ovnene.
NÄ i etterkant har jeg koblet pÄ FH. For meg ser det ut som det blir en kobling for mye, at det kun er Tibber som funker for meg nÄ mot Mill. FH klarer ikke styre ovnen.
Noen som kjenner til samme problemstilling, at man kun kan koble Mill mot en tredjepart(FH) for at integrasjonen skal funke?

1 Like

Virket ikke hos meg nÄr det ble lansert. Satt temperatur i mill app Ä fikk ikke lest av samme verdi i FH app.
Tror ikke det virker som tiltenkt og er usikker pÄ om det er satt av resurser til Ä rette opp i feilen

Jeg fjernet “alt” av kobler fra Mill igĂ„r og koblet sĂ„ pĂ„ FH pĂ„ nytt.
Da fungerer det som Ăžnsket. Det finnes nĂ„ et “API” ikon pĂ„ ovnen i Mill appen, og jeg ser at FH kan styre enheten fra sin side :slight_smile:

1 Like

Virker det greit?

Ja nÄ fungerer alt som det skal :blush:
Mill ovnen fungerer akkurat som en vanlig FH ovn/termorstat og er like responsiv som de Fibaro wallpluggene jeg har til andre ovner. Anbefales :clap:

2 Likes

Jeg la dette inn, men har hatt en del problemer. Jeg tenkte derfor Ä fjerne alt fra FH-appen og koble opp pÄ nytt. Hvordan er enkleste mÄten Ä gjÞre dette pÄ?

Klarer denne integrasjonen Ä fÄ med seg strÞmforbruk pÄ ovnene? Er vel ikke strÞmovervÄkning i ovnene, men jeg mener jeg stilte inn watt per ovn i mill appen for en stund siden, sÄ den burde i teorien klare Ä rapportere ca forbruk.

1 Like

Hei! Det har nÄ kommet en ny versjon av Mill i playgrounds med en fix, som forhÄpentligvis lÞser problemet noen kunder har hatt.

@JoranLT jeg sender deg en DM sÄ skal jeg hjelpe med Ä fÄ fjerne alt pÄ korrekt mÄte.
@RoyThomas Mill ovnene rapporterer dessverre ikke forbruk over API’et, selv om du legger det inn i appen


@markus: Kikket litt pÄ APIet nÄ, stemmer det at den heller ikke rapporterer status om varmeelementet er av eller pÄ?

Jeg har avsluttet og slettet kobling mot Mill i Playgrounds, men ingen av termostatene/ovnene har forsvunnet fra varme og det skjer ikke noe nÄr jeg forsÞker Ä slette de.
Ønsker nemlig Ä koble Mill pÄ nytt fra scratch fordi jeg ikke fÄr aktivert api i Mill appen nÄr jeg skrur pÄ kobling i Playgrounds.

Hei Markus
Det er en stund siden denne posten, men like fullt interessant - ikke minst nÄ som prisene gÄr rett i taket.
Dersom det ikke er mulig Ä hente forbruket fra Mill - er det i sÄ fall mulig Ä fÄ tak i status? AltsÄ om den skrur seg av eller pÄ? Da burde det vÊre mulig Ä ha en variabel som forteller hva som er effekten pÄ en ovn og sÄ regne ut hva som blir forbruket.
Takk og takk