Hei alle sammen,
Jeg har tenkt å anvende mobilt bredbånd for å opprettholde forbindelse mellom appen min og huben. Mitt mål er å finne det mest kostnadseffektive abonnementet som tilbyr akkurat den datamengden som er nødvendig for dette, ettersom jeg ikke har behov for ytterligere data.
Er det noen her som har kjennskap til eller erfaring med hvor mye data som omtrent ville bli brukt i løpet av en måned bare for å opprettholde kontakten med huben?
Ole
Ser at min hub har lastet ned 604 MB og opp 172 MB siste 30 dager i følge Google Wifi.
Den står på en hytte og jeg bruker appen flere ganger for dagen.
Et abbonement på 1-2 GB per mnd hadde dekket dette behovet (dersom så små abonnement selges). Kan ikke huske om det har vært noen software oppdateringer på huben i denne perioden, men disse er vel heller ikke så store. Dersom du tar backup av huben genereres det også noe trafikk.
2 Likes
Hei! 
Det stemmer som Kjell skriver over her- vi estimerer et ca. forbruk på 1-2 GB i løpet av 30 dager, avhengig av om du oppdaterer programvare på smarthuben eller tar backup av systemet.
1 Like
Takk for svar alle sammen!
Fant ut at den billigste løsningen var å bestill en tvilling-sim på mitt mobilabbonement og bruke dette med et USB modem.
3 Likes