No data

Er det kun oss som merker at app ikke viser noe data/info når den åpnes. Eventuelt hva skjer ift fix? Håp om at også det fikses i nær fremtid?

Hei og velkommen til forumet! :slight_smile: kunne du sendt en PM med mailadresse til eier av det aktuelle stedet og navnet på stedet, så skal jeg ta en sjekk i morgen?

Takk for oppfølging. Sendt deg PM.

1 Like

Det er en kjent feil at appen ofte ikke viser info - spesielt etter overgang mellom Wifi og mobilnett.
I så fall er det samme sak som er rapportert her:

https://feedback.futurehome.io/issues/p/app-often-shows-no-info

Men dette er kanskje et litt annet problem?

Her er det konsekvent, helt uavhengig av Wifi eller mobil nett, og også uavhengig ift android/ios. Hvis appen står åpen (skjerm på) over lengre tid oppdaterer den seg sakte men sikkert, men ved restart av app er alt glemt igjen. Vet aldri hvilke modus som står på, hva temperaturen er innstilt på “akkurat nå” eller hvilke lys som er på.

1 Like

Ah. Høres ut som en annen feil da

Hei og velkommen til forumet til deg også :slight_smile: Feil med info ved lasting av app og ved bytte mellom Wifi og mobilnett er noe vi jobber med nå i disse dager. Men problemet som @Tarjei opplever tror jeg er forårsaket av noe annet.

1 Like

Har du mange einingar i nettverket, @Tarjei? Eg slit med det same som deg, og forklåringa eg har fått er at det er som fylgje av at eg har mange einingar tilkopla via Z-Wave. Dette er ein kjend feil som FH jobbar med å få fiksa, men eg har ikkje fått noko konkret tidsperspektiv enno.

Har 72 enheter. Men tror ikke det heller er samme sak. Nettverket fungerer egentlig greit. Men i appen er det null info. Tidligere slet jeg med svært treg respons på sensorer som styrer lys. Det er ikke problem lenger. Og trykk på “nattmodus” får nå med seg alle lys. Det fungerte heller ikke tidligere.

Kanskje ikkje. Det liknar likevel veldig på det eg opplever. Eg kan styre alt via ny app, men der er ingen info i appen før eg har venta litt eller oppdatera status for einingane manuelt. Når eg lukkar appen så er alt borte att. I gammal app er alt normalt.

Ja, du har rett. Virker å være samme problem etter en sjekk. Håper det kommer fix om ikke alt for lenge :slight_smile:

Dette kommer av “states” report meldingen er for stor. Det ligger en begrensing på størrelse på meldingen fra serverne vi bruker. Vi jobber med en måte for å komprimere disse meldingene, slik at steder med mange enheter også får mottatt denne meldingen.

2 Likes

Har du noko ETA på dette, @Espen? :blush:

Vi har høy prioritert på å løse dette problemet med å komprimere meldingene. Vi har ikke noe bestemt tidspunkt dette skal være fikset innen da prosessen er litt omfattende.

2 Likes

Noe oppdatering her?

Det jobbes fortsatt med.

Håper det går greit jeg maser litt, men er det noe nærmere her? Kan det også være riktig at nettverket har vært noe mer ustabilt den siste uka?

Hva nettverk angår føler jeg på det samme…siste 4-5 dagene -automasjoner har treghet, føler “instance runs in parallell” på belysningsautomasjoner, selvom de ikke gjør det (de autogenererte) der lyset går av mens vi er i rommet. Dno why…?

Toppet seg i går med gloser fra fruen :frowning:

1 Like

For å unngå at tråden her ender med noe annet enn “no data” temaet fortsetter jeg med det: savner også mulighet for å velge moduser i appen selv om man har problem med “No data”. Har en mobil som står på hele tiden. Etter et døgn eller to, etter restart av appen, dukker menyen for moduser (i bunn) opp igjen.

Vi jobber aktivt med å få på plass dette. Det er klart fra backend siden, og er videresendt til app teamet.

1 Like