Namron Z-Wave vri dim

Hei

Er det noen som har erfaring med Namron Z-Wave vri dim og FH?
fungerer det greit?

KS

Til de som lurer. Dette fungerer fint. Fikk installert namron vri dim enkelt. Dimmer bra og forelĂžpig ser dette ut som en grei dimmer.

3 Likes

Fyll gjerne ut skjema her, sÄ skal vi fÄ den i listen over supported products:

1 Like

Er du fortsatt fornĂžyd ned dimmeren?
Har du testet og sammenlignet den mot Heatit z-dim?
Vet noen z-wave dimmere er sĂ„nn at hvis du dimmer opp til f.eks 100% fysisk pĂ„ dimmeren, for sĂ„ Ă„ dimme ned lyset via z-wave, sĂ„ mĂ„ du skru litt ned og sĂ„ opp til max hvis du skal ha 100% via fysisk dimmer etterpĂ„đŸ™ˆ

Jeg har flere z-dim og er fornĂžyd med de, men har et par lyspunkt der jeg ikke har tilgang pĂ„ N-leder, sĂ„ ser derfor etter alternativ😊

Hadde store problemer med Namron sine vridimmere. De datt ut av nettverket stadig vekk, og ble returnert til leverandÞr. Vet at andre ogsÄ hatt samme problem.

1 Like

Hei.
Jeg er kjempefornÞyd med namron z-Wave vridim. Mine har fungert perfekt pÄ led GU 10 siden juni. ingen problemer sÄ langt. er en av dimmerne som dimmer GU10 langt nok ned etter min mening.

Da har jeg fĂ„tt montert en namron dimmer ogsĂ„. Ser forelĂžpig ut som et greit alternativ til heatit😊 (hvis man ikke har behov for scene_ctrl)

Lurer pÄ om dere andre som har namron fÄr opp kwh? Her fÄr jeg opp kun watt, sÄ er usikker pÄ om den ikke ble inkludert riktig, eller om de ikke har visning av kwh


@lgrubbmo ser ut som den ikke er inkludert riktig.

Hvordan ser den ut hos deg @Lakris ? Har du visning av kwh?

Hei. jeg fÄr heller ikke noe verdi pÄ KWH. en viser ikke KWH i det hele tatt mens en annen viser 0
mens watt verdien kommer opp.

Jeg sendte en mail til namron, og fikk til svar at den ikke har mÄling av kwh, men kun watt

NÄr dere installerte disse dimmerene, bruker de veldig lang tid Ä laste seg inn i hub? Jeg sliter med Ä fÞrst finne dem, deretter tar det veldig lang tid Ä fÄ lastet dem inn.
NÄr de fÞrst har kommet inn tar normalt fra 10 sek fra de betjenes i app, til lyset gÄr pÄ og app blir oppdatert. Noen som kjenner seg igjen og har tips som kan lÞse det?

Jeg har bare 1 stk, men den fikk jeg inkludert pÄ fÞrste forsÞk, og har fungert smertefritt siden.

Mine namrom dimmere la seg til HUB normalt, like rask respons ved bruk som fibaro.
fungerer alt annet som normalt pÄ HUBen din? kan det vÊre verdt Ä sjekke om den mÄ oppdateres?