Nest Hello

Hei. Jeg fikk en Nest Hello til jul av min bedre halvdel. Kan denne integreres i FH app? Finnes det noe måte å lage automasjon mellom denne og f.eks. en Id Lock 150 igjennom FH app? Jeg har en fungerende integrasjon mellom Futurehome og Google Home. Men en får jo bare hente info fra FH til GH, ikke motsatt vei. Så enheter som snakker med GH får jeg ikke opp i FH, men det som snakker med FH dukker opp i GH. Hadde vært fantastisk om dette hadde gått. Da hadde en virkelig hatt mange alternativ å velge mellom for å skreddersy et smarthus etter hver sin smak og ønsker. Jeg leste nylig at Smartthings og Nest har fått på plass en integrasjon som gjør at en kan bruke Nest kamera, dørklokke osv i Smartthings, så det må jo gå an å få til.

det er bare å legge inn ønsker på Feature Requests | Futurehome

jo flere stemmer det får, jo fortere kan FH begynne å se på om en løsning finnes.

OBS! GH kan igrunn ikke styre låser, og disse kommer ikke opp i GH. Jeg har ikke prøvd dette selv: Men GH kan kjøre atmosfærer - så du kan jo prøve å lage en scene i FH der døren låses opp - og kanskje kjøre denne som en del av en rutine i GH, i samhandling med en action fra nest hello?

Jeg ville dog tenkt at det er en stor security risk å la kamera kontrollere dørlåsen, da kamera kanskje kan lures? Just my 2 cents :slight_smile:

1 Like

Det skal jeg gjøre. Har forøvrig ikke fått til Nest Hello ennå. Oppkoblingen er i orden, den har 24V og enheten lyser, men får ikke kontakt med den via bt for å sette den opp. Tydligvis en vanlig feil. Feilkode NC021. Drev på å kampet med dette store delere av gårsdagen.

Ok, dette med GH visste jeg ikke. Spent på å se hva jeg kan når jeg en gang får det opp å gå.

Når det gjelder sikkerheten er jeg enig. Er ikke lurt å la kameraet styre låsen.

Har som sagt selv ikke prøvd å lage en rutine i Google Home som inkluderer låsen da - men tenker jeg skal prøve det en dag bare for å teste.

1 Like

Jeg hadde snarvei i futurehome for åpning av lås, og kunne låse opp døren med stemmen der jeg bodde før. Praktisk med android auto i bilen og tunge handleposer:3 Testet å stå ute og skrike inn vindu til google høyttaler, og greide å låse opp døren, så gikk bort i fra det:)

Forøvrig også enkelt å bruke snarveier fra fh i gh rutiner, så mitt håp er å få til noe lurt via geofencing/wifi tilkoblet telefon eller ikke:)

1 Like

Det var lurt. Dette må jeg prøve å få til. :+1: