Oppdatering på termostaten!

Oppdaget en potensiell feil i den programvaren på termostaten!
Om du benytter gulvføler på termostatene dine, MÅ du huske å stille inn den tilbake på gulvføler. Etter oppdatering går den automatisk til romføler, som er fabrikkinnstilling. Dette kan resultere i at gulvet varmer, men aldri når ønsket temperatur.
Hold inne pluss + og minus - samtidig til du kommer til menyen. I meny nummer 01, bla opp og ned med + og - til ønsket verdi.
0 = romføler
1 = gulvføler
2 = maksvokter
Bekreft med av/på-knappen.

Hei!
Vi har kommet med noen oppdateringer de siste dagene, og flere av de har vært etterspurt en stund. Oppdater appen og Smarthuben for å få de nye funksjonene.
Firmware-oppdatering på termostatene våre (de med intern strømmåler) inkluderer 2 store og 2 litt mindre endringer.

1. Regulator - Termostaten kan nå settes opp som regulator. Om du ikke har noen temperatursensor i rommet den skal brukes, kan du stille den inn med “av-og-på sykluser” som regulator.

2. Søvnmodusen er endret fra standard 18 grader → 5 grader, i tillegg er denne justerbar. Dette gjør at StrømKontroll Panelet (PowerManager) ikke lenger justerer ned til 18 grader, men heller til 5, slik at man også sparer strøm i rommene som i utgangspunktet skal være kaldere.

3. Minimums dimmenivå på skjermen endres nå fra 1 → 0, altså helt avskrudd. Dette gjør den mye mer egnet til bruk på f.eks. soverommet.

4. Ta bort klokken - Mye elektronikk i dag har klokker på skjermene og mange mener at dette er totalt unødvendig, og heller forstyrrende. Nå har du valget om å skjule klokken.

Les mer her: https://support.futurehome.no/hc/no/articles/5347913826077

4 Likes

Her er det kanskje mest interessant å vite om FH vet hvorfor dette skjedde ved denne oppdateringen. Kan vi forvente at innstillingene forblir intakte ved senere oppdateringer?

Etter oppdateringen rapporterer termostatene et forbruk på 5 - 20 W i korte perioder

Er det flere som ser dette?
@Anders vet du hva dette skyldes?

Ser ut som flere har sett dette Redirecting...

Hei!
Grunnen til at det skjer at vi oppdaterer hele firmwaren på termostaten. Om vi kun skulle endret en verdi, kunne vi “enkelt” gjort det, men siden vi lager nye innstillinger må vi skrive en ny fil. Vi undersøker hvor mye det vil kreve å lagre innstillingene og skrive de på nytt.

1 Like

Har fortsatt ikke fått oppdateringen på termostatene her - må man gjøre noe for å trigge fw-oppdatering?

Siden dette potensielt kan skje mens man er bortreist bør man få valget selv om når den oppdateres i det minste. Spesielt dersom instillinger resettes… Enig @Anders ? Nå har vi noen utfordringer med et par termostater ift at de ikke varmer opp til ønsket temperatur. Er 18 grader i et rom det skulle vært 22… har det kommet nye oppdateringer i det siste?

Det har ikke kommet noen ny oppdatering i det siste. Vi trakk tilbake oppdateringen grunnet resettingen, som du nevner. Vi har nå en ny oppdateringsfil som beholder innstillingene, og denne er til kvalitetstest nå. Den kommer nok i neste oppdatering av Zigbee :+1:

Vet man om det er lenge til denne oppdateringa av Zibgee kommer da?

Jeg fikk installert en termostat for noen dager siden, og ettersom jeg så at OTA startet så sendte jeg elektrikeren på dør. Etter å ha lest denne tråden så skjønner jeg jo hvorfor jeg ikke får opp parameter 14…

Og sitter dermed med en termostat som egentlig ikke kan brukes før oppdatering kommer.

Beklager sent svar her, ferieavvikling.

Den oppdatering skal ha kommet nå i juli. Sjekk ut det under hub-innstillinger i appen :smiley:

1 Like

Topp, men etter to års bruk - så drømmer jeg om en sving som er mindre enn 1 grad. Kommer det noe oppdstering her snart?

Hos oss er det sving på 0,5 nå på alle termostater.

1 Like

Hvordan fikk du til det? Må jo velge mellom 1 og 9 hvir du er standard. Tror futurehome kaller det turn eller noe

Steike døtte!! Ser det funker med 0.5 nå, mega oppdatering jeg ikke har fått med meg :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 Like

Burde vært 0,25, men det kommer seg :slightly_smiling_face: