Skal sette opp en energi-automasjon med en Namron Zigbee termostatplugg (4512749).
Det ser ut som at det mangler en del funksjonalitet. Det er ingen valg på enheten når jeg går gjennom stegene for å sette opp automasjonen. Automasjonen blir lagret med «slå på» (default?) Det hadde vært greit nok hvis jeg også kunne satt «slå av», men jeg finne ingen mulighet for å velge operasjon på enheten i automasjonen. Er det noe jeg ikke ser?
Hei igjen!
Jeg har forsøkt å finne ut av dette ved å sette opp automasjoner her på kontoret, men jeg har ikke noe godt svar. Jeg anbefaler deg å legge til support-brukeren vår og deretter ringe support. De når du på 23 50 68 47 (mye mer effektivt enn å sende mail), og brukeren legger du til under innstillinger → support → +support bruker.
Sikkert for sent nå, men jeg opplevde det samme, og support hos elektroimportøren sa at de hadde en batch med plugger som hadde «feil» firmware. De dukker opp som 4512749, men riktig FW skal være 4512749-N. Dette kunne blitt oppdatert via OTA hvis FH hadde støttet dette for denne enheten.
Kanal 1 fungerer greit som termostat, men jeg kan ikke slå den helt av, 5 grader er minste setting. Sensoren stopper på -0,1 selv om det er kaldere.
Kanal 2 kommer også opp som termostat og har knappene for å slå helt av og ulike modus, men de ser ikke ut til å ha noen funksjon. Sensoren viser riktig temperatur.
Hei Rikard, jeg har ikke så mye å komme med her da jeg har gått over til Z-wave varianten som oppleves vesentlig mye mer kompatibelt med FH. Jeg tror ikke termostater i FH lar seg stille under 5, så hvis du vil gjøre noe med det kan du være nødt til å ha denne konfigurert som et apparat.
Et annet alternativ kan være å automatisere den via «Snarveier», kanskje du da kan få skrudd den av. Husker jeg riktig fra denne pluggen, så er det bare en av kanalene som dukker opp som automatiserbare termostater i FH, og jeg tror det er kanal 1.
Bildet er fra egen FH termostat hjemme, usikker om denne slår ut, eller om det bare er inkluderingsvalg i snarveien: