Problemer med app

Hei,
Er det noen andre som har problem med FH appen?
Ser ut som den mangler all data fra HUB’en.
Kan ikke gjøre noen ting i appen og heller ikke reboot av HUB fungerer. HUB’en står på hytte så jeg får ikke tatt strømmen på den, men jeg tror ikke den er problemet.


Det er det samme på Mobil, nettbrett og fruens mobil.

HUB’en ser ut til å være ok. Kan logge inn i TP og alt ser ok ut der.
Har også et NodeRed program på en RPI4 som henter en rekke data fra MQTT serveren på HUB’en og som kjører som det skal.

På meg ser det ut som om problemet ligger mellom HUB og sky, mellom App og sky eller i FH sin sky/server løsning.

Hei!
Kan du sjekke om du får tilgang nå? :slight_smile:

Ser ut til å fungere igjen nå.
Takk skal du ha.

1 Like

En ting til Espen.
Ser fra loggene fra den NodeRed jobben jeg har kjørende at HUB’en ikke fikk strømpriser fra 00:00 til 09:05 og at MQTT meldingen fra 00:00:07 inneholder en strømpris på 0 som er feil.
Er dette relatert til samme problem som appen? Huben henter vel strømpris fra FH servere og ikke fra Nordpool børsen.

Antar at du eller noen andre fra FH gjorde noe som gjorde at ny stømpris ble lastet 09:05:08 og at appen fungerer nå.

17 Oct 21:00:07 - [info] [function:Transform power cost] Price=56 Scale=100 Percentile=42 Average=62
17 Oct 22:00:07 - [info] [function:Transform power cost] Price=57 Scale=100 Percentile=13 Average=62
17 Oct 23:00:07 - [info] [function:Transform power cost] Price=57 Scale=100 Percentile=13 Average=62
18 Oct 00:00:07 - [info] [function:Transform power cost] Price=0 Scale=0 Percentile=13 Average=62
18 Oct 09:05:08 - [info] [function:Transform power cost] Price=80 Scale=100 Percentile=88 Average=61
18 Oct 10:00:07 - [info] [function:Transform power cost] Price=80 Scale=100 Percentile=88 Average=61
18 Oct 11:00:07 - [info] [function:Transform power cost] Price=76 Scale=100 Percentile=80 Average=61
18 Oct 12:00:07 - [info] [function:Transform power cost] Price=71 Scale=100 Percentile=71 Average=61

Jeg har det samme problemet… Hva gjorde support for å fikse det? Altså førstnevnte problem med at appen ikke klarer å styre noen av tingene som er koblet til.

Jeg vet ikke hva de gjorde. Fikk bare melding om å forsøke og se om det fungerte.
Vil tro at FH support har en del verktøy for å feilsøke og rette opp i problemer på HUB og på serversiden.
HUB’en har jp en egen supportbruker for FH support som du kan enable ved behov.

Hei!
Ta kontakt med supporten vår, så skal vi få fikset det (om det fortsatt er problemer).
Tlf: 23 50 68 47 :smiley: