Proshop smarthus helg

https://www.proshop.no/Smart-Home-Days?o=1028&pn=2

2 Likes

Mange takk for tipset! :+1: Eg skal ikkje nekte for at der var eitt par tilbod som freista. :blush:

1 Like

Jeg vurderer en Google Nest Mini, men har ikke klart Ă„ vende meg helt til snakkingen med sĂ„nne assistenter ennĂ„đŸ˜…
Noen som kan anbefale denne? Er vel ekstra kult i kombinasjon med smarthus!

Jeg har 3 mini, en Google home, og en Google nest hub (google home med skjerm) :wink: syns det er meget kurrant - bruker kommandoer oftest som “good morning” “whats the latest News” (har selv valgt hva den da henter nyheter fra) og nĂ„ som jeg har Futurehome integrert "turn the(evt livingroom feks) lights to 25%. “Set the temperature to 21 degrees” . “Play rock classics on spotify”, “play the daily podcast” osv


Om du bare sier set the lights, til en google home, stiller den lysene i det rommet den er lagt til i, sammen med lyskilder osv, men spesifiser rommet sÄ setter den i Þnsket rom.

Nest hub bruker jeg pÄ kjÞkkenet. Den leser oppskrifter til meg, og kan vise pressekonferanser osv for eksempel nÄr jeg lager mat :blush: virkelig nyttig syns jeg. Spesielt etter at jeg fikk FH inn som sagt. Greit Ä senke belysningen fra sofakroken nÄr en ser film

Lydkvalitet pÄ nest mini er veldig mye bedre enn mine 1.gen minier. Har laget multirom hÞytaler oppsett med de, men miniene kan ikke trÞkke pÄ pÄ for hÞyt volum. Nest mini har et mye bedre lydbilde.

Wow, takk for info😄 Er det noen spesiell grunn for at du har valgt engelsk fremfor norsk? Forstod det slik at man kunne bruke disse pĂ„ norsk?

SĂ„ en Google Nest Hub er bare en Mini med skjerm?:sweat_smile: Kan se at det kan vĂŠre nyttig!

Hub er vel en Google Home med skjerm, fremfor en mini. Med noen fĂ„ tilleggsfunksjoner sĂ„klart pga skjerm. Man kan ogsĂ„ styre smarthus komponenter pĂ„ skjermen, om de er tilknyttet Google home :wink: syns den norske stemmen er litt klein, fĂžler den ofte tar kommandoer/er litt mer allsidig ift hva du sier pĂ„ engelsk. Har den med dobbelt sprĂ„k sĂ„ den skjĂžnner ogsĂ„ norsk. Men spesielt nĂ„r jeg kalte Roborock S5’en min for Wall-e sĂ„ mĂ„tte jeg stave det Wallee. Da sier den det rett pĂ„ engelsk. Starter jeg den pĂ„ norsk fĂ„r jeg svar : starter Valle. Ikke fult sĂ„ tĂžft. Men alt er preferanser :wink:

Aha​:sweat_smile: MĂ„ kanskje vurdere Ă„ prĂžve nĂ„ mens de var pĂ„ tilbud​:blush: En Mini for 333,- eller Hub og Mini for 1049,-:ok_hand:t2:

Hub og mini til 1049 er fin pris :blush:

1 Like

Finner en del 1.gen mini ogsĂ„ om kvalitetslyd ikke er viktigst, pĂ„ finn til 150-200kr pluss frakt :blush: og google home normalt til 400-500kr. Gjorde en kjempehandel i dag​:point_down:

Bestilte en Hub og en Mini i dag :smile:

1 Like

Nice :clap: bare Ă„ glede seg

1 Like