Qubino Flush 1D - Branndetektor

Hei alle sammen :grinning:

Er det noen som benytter dette reléet som branndetektor for å f.eks tilknytte ett eksisterende brannalarmanlegg?

Jeg har fått satt det opp og inkludert det i appen som en branndetektor, men jeg får ikke til å trigge det så det gir en brannalarm/push i appen, hadde håpet det bare var å benytte inngang 1.

Noen som har fått det til?

Hej.
Jag förstår inte hur du har kopplat det, och hur det är inkluderat som “branddetektor”?
Är det inte ett relä vi pratar om?
Det här?

Ja det er korrekt relé, når du setter parameter 100 til “6” så kommer det inn som branndetektor i FH😊

Ok :slight_smile:
Men hur ska den kunna detektera en brand?
Den har väl ingen sådan funktionalitet?

Kikket på manualen - det ser ut som den sender en melding til FH at det er Brann. Du må ha en sensor som oppdager Brann og sender melding gjennom apparaten. Det er ikke godt forklart, men ser ut som I2 skal brukes.

Hva bruker du til å oppdage selve Brann/røyk?

Intressant, det har jag inte sett.
Du måste förmodligen ha en branddetektor som har en utgång, som du kan koppla in på “I2”.
Och då kanske det är lika bra att bara köpa en brandvarnare istället?
Jag använder Zwave brandvarnare från Popp och Heiman.

1 Like

Jeg har en brannalarmsentral med programmerbare utganger som jeg hadde tenkt å benytte, hadde håpet at reléet kun trengte ett lukkesignal på f.eks inngang 2 som du nevner. Men jeg får ikke noe reaksjon i FH appen når jeg prøver å trigge inngangene, så derfor lurte jeg på om noen hadde gjort dette før :slightly_smiling_face: Kansje jeg må sette noen parameter for å få inngangen til å gjøre som jeg vil, må lese igjennom manualen en gang til i morra tror jeg, takk for svar så langt :blush:

Ok, då förstår jag vad du vill göra.
Ja, detta skulle ju vara en trevlig finess om du får det att fungera.
Skriv gärna tillbaka om hur det går.

Fungerer relé ellers? Den har mange funksjoner jeg ikke har sett før.

Ja, det fungerar bra.
Jag har dock inte provat att använda den externa ingången till att styra någonting.
Men själva reläet är potentialfritt, vilket jag tycker är bra, du kan styra vad du vill.
En nackdel är att det inte har energimätning.

1 Like

Beklager litt sen oppdatering, litt hektisk om dagen :grin: Etter en fjern/legg til på nytt så kom det inn som branndetektor med riktige inn/utganger, så nå får jeg trigget brann-funksjonen i FH appen :smiley:

4 Likes