Qubino Flush 1D Relay

Noen her som bruker Qubino Flush 1D Relay? Hvordan skal den se ut i appen? Ut i fra manualen, så ser det ut som den skal komme inn med 4 kanaler, men her kommer den inn med kun en.
Får styrt den av/på via appen, men den sender ingen status tilbake ved bruk av manuell bryter. Får heller ikke opp strømmåling osv :frowning:

Har prøvd fabrikk resetting, inkludering med og uten kjente enher raskere, flyttet huben klin inni releet osv!

Eg kjenner ikkje akkurat denne dingsen sjølv, men som du seier så skulle han nok absolutt kome opp med fire kanalar og ikkje ein. Det spørst om ikkje noko har gått gale i inkluderinga. Eg veit ikkje kor mange gonger du har prøva, men eg har hatt einingar (spesielt Sensative Strips og Heatit Z-TRM2fx) som eg sikkert har vore nøydd til å inkludere og ekskludere 10-15 gonger før dei har kome inn på rett måte.

Har prøvd en plass mellom 15 og 20 ganger tenker jeg.
Har også vært borti at man må inkludere/ekskludere mange ganger for å få inn diverse enheter riktig, men da kommer de somregel opp som zw_0_0_0… Denne kommer opp som zw_345_2_83

1 Like

Ja, då skulle ein tru du hadde prøvd lenge nok! :sweat_smile:

Eg har faktisk opplevd at ting har kome inn med rett “modellnummer”, men likevel ikkje fungert. Eg meiner mellom anna det skjedde med den eine av ID Lock 150-ane våre. Men det er vel helst viss eininga har template i FH-systemet at det skjer, og det aner eg ikkje om Qubino Flush 1D Relay har. Uansett så var det no rart viss det ikkje skulle kome inn rett etter så mange forsøk, spesielt sidan du har prøva med huben heilt innåt reléet…

@espen har gjerne eit godt forslag her? :slight_smile:

Ser ikke ut som det ligger inne template for den, men den ligger under støttede produkter, så det skal jo være mulig!

1 Like

Jeg har ikke den enheten her og nå så får ikke sjekket hvor mange kanaler den kommer inn med.
Har du forsøkt også å factory resette enheten?
Beskrevet i kapittel 11

Jepp, forsøkt flere ganger, og nå gikk hele smarthuben i stå her! Går ikke å styre noenting :see_no_evil:

@lgrubbmo did you ever get this to work properly? I’m having the same issue with the Qubino not showing up as multiple endpoints after I’ve configured it to do so.

No, I gave up and sold it :see_no_evil:

Ouch! Ok, in the page of FH supported products it says it’s verified and tested by FH so I’m curious if someone from FH can comment on this

1 Like