Hei. Noe nytt om når det vil integreres en pause knapp i roller/shutter for persienner/markiser. Litt uheldig at det nå i ny app bare er 0 eller 100% som gjelder. Skulle komme en oppdatering som skulle ha med en pause knapp slik at man kan stoppe den når som helst slik det var i gammel app.
Enig, det hadde vært topp. (Jeg har Fibaro Walli Roller Shutter)
Har dere kalibrert de? Selv om det ikke er mulig fra appen enda, kan det fint gjøres med parameter.
Da kommer iallefall slideren i funksjon, og jeg mener første trykk på knapp kjører i retningen man ønsker, neste trykk stopper kjøring.
https://manuals.fibaro.com/document/fgr-223-positioning-calibration/
Har testet med parameter, men funker fortsatt ikke. Snakket med Futurehome support når jeg testet dette og de sier at jeg må vente til de får lagt på en pauseknapp i en senere versjon.
Ok. Er det bare knappene, eller virker ikke slideren heller?
Angående kalibrering, du satte parameter først, og så 3x trykk på fysisk knapp så den kjører helt ut og helt inn automatisk?
Knappene opp/ned fungerer, men ikke slideren. Så jeg får kjørt den helt opp og helt ned, men ikke stoppet tidligere. Husker ikke helt hvordan jeg kalibrerte den, men gjorde akkurat det jeg fikk beskjed om fra Futurehome…kan teste med det du skriver og se om det hjelper. Jeg fikk beskjed om følgende:
Parameter 150
Lengde 1
Verdi 2
Sett først følgende:
Parameter 151 (Operation mode)
Lengde 1
Verdi 1
Parameter 150 (Force calibration)
Lengde 1
Verdi 2
Hvis ikke den begynner å kjøre kalibrering i løpet av 1 min. etter parameter 150, gjør følgende:
Trykk og hold pil opp eller pil ned på fysisk bryter i mer enn 3 sek, slipp og gjenta totalt 3 ganger.
Denne prosessen kan være litt kilen, så kan hende den må gjentas, tell gjerne 5 sek for å være sikker.
Lykke til!
Takk for hjelp, men fungerer fortsatt ikke. Har testet det du skrev, men oppfører seg dessverre på samme måte. Må nok bare vente til Futurehome kommer med en oppdatering som gjør at jeg får en pauseknapp som stopper den der jeg ønsker.
Hmm, det synes jeg var merkelig.
Jeg idriftsatte et anlegg for 3 uker siden, med 2stk roller shutter 3 på hver sine markiser, på ny hub og ny app. Der kan jeg bruke slider, trykke for å kjøre, trykke for å stoppe igjen i app.
Kan det være at motorene dine trekker for lite strøm slik at den ikke kjenner igjen når de har stoppet? Standard er at de registrerer alt over/under 10w som drift/stoppet, dette kan endres med parameter 155.
Er du sikker på at de går riktig vei? Pil ned skal være ut/ned.
Kan også prøve å bruke screenen med manuell bryter for å dobbelsjekke at ikke opp er ned og ned er opp
Hei
Dette fungerte helt fint i gammel app og gammel hub. Feilen kom etter oppgradering og skifting av hub. Ser at de faktisk ikke går riktig vei. Må trykke på pil opp for at de skal gå ned og pil ned for at den skal gå opp igjen. Det har jeg ikke sett før. Jeg har ikke mulighet til å kjøre den manuelt, kun fra Futurehome app.
Mvh
Lars
Ok, akkurat det kan kjapt løses med parameter:
Parameter 25 (Output orientation)
Lengde 1
Verdi 0 (default) eller 1 (reversed)
Men, om ikke det virker med ny kalibrering via parameter, ville jeg tatt ut pilla og kjørt manuell kalibrering via Innlæringsknappen, står referert til dette på linken lenger oppe i tråden.
Til info så er det ikke mulig å kjøre manuell kalibrering med knappene i appen etter hva jeg vet, det må fysisk gjøres med knapper på veggen eller knappen på pilla.
Min Fibaro Walli Roller Shutter dukker opp som 3 devices, og jeg får bare kjørt den helt opp og ned. Må jeg vente på spesifikk support på denne versjonen?
Han kjem vel opp med tre kanalar, reknar eg med? Vert det noko forskjell om du brukar kanal 1?
3 kanaler ja! Kanal 1 oppfører seg likt…
Har du kalibrert han? Jamfør side 14 i dette dokumentet:
Har kalibrert før, men en ny kalibrering gjorde susen! Tusen takk!
Glimrande, bra at du fekk ordna det!
Hei.
Våre 2 persienner er motsatt i appen. Dvs, den til venstre viser at den er helt oppe når den er nede, og den til høyre viser riktig (at den er oppe når den er oppe).
Og jeg får ikke kalibrert de riktig. Jeg prøver å kalibrere den som viser feil, og den går opp etter parameter 150, men kun ned igjen uten å gå opp en siste gang. What to do?
Bildet viser når persienna er helt nede.
Fibaro roller shutter? Isåfall kan du snu om på opp/ned via parameter👍🏻