Fibaro Roller Shutter kanaler?

Hei,
kan noen forklare hva de 3 kanalene til Roller Shutter gjør? Elektrikeren hadde ikke veldig peiling, og har lagt alle 3 inn som styring(så det er 3 ggr styring i rommet). Det er vel da ch_0, ch_1 og ch_3 - hvilken skal jeg legge til i rom for å styre opp/ned, og hva er de andre til?
Skal de ligge i “ingen rom” som type enhet “blinds” eller “ingenting”?

Kan styre opp og ned via første kanal. Kanal 1-2 legges i "ingen rom”

1 Like

Viss desse er bygde opp på same måten som Fibaro Dimmer 2 og Switch 2 (og det går eg ut frå at dei er) så er det kanal 1 som bør brukast, og kanal 0 og 2 som bør leggjast i “ingen rom” med funksjonalitet “ingenting”.

Kanal 0 er meint for bruk i system som ikkje stør fleire kanalar. :blush:

Har nå prøvd alle kanaler i begge apper - det fungerer ikke på noe vis i noen kanal å sette screens delvis lukket i ny app. Prosentangivelse åpner bare fullt uansett hva man stiller inn.

Det samme gjelder i gammel app, bortsett fra at den har fungerende pauseknapp, så man manuelt kan stoppe dem underveis.

Hva skjer? Hvorfor kan man ikke ha delvis lukket i det hele tatt i ny app?

Stemmer det @Torfinn skriver👍🏻
For å få stoppet den på en bestemt prosent, så må man kjøre en kalibrering😊

1 Like

Ah, takk! Finner ikke kalibreringsknapp i ny app, men husker det var i gammel - må bruke den da?

Edit: skjer ingenting når jeg trykker kalibrer i gammel app - har byttet til kanal 1.

Edit2: i kanal 0 kan jeg kalibrere…

Det er kanal 0 man bruker til kalibrering, setting av parametre og assosiasjone👍🏻
Ble det ok etter å ha kjørt kalibrering via gammel app da?
Kan nok være at du må sette parameter 151 først:

image

Det skal jammen ikke være selvforklarende det her :sweat_smile: prosent fungerer fint nå, etter kalibrering i gammel app over kanal 0 - har satt dem tilbake til kanal 1 etter kalibrering.

Det som ikke fungerer er å kjøre alle på “hovedbryter”/“overskriften”. Altså i rom Stue har jeg “solskjerming” som kan utvides til å vise/styre de 3 som ligger under der. Men om jeg ikke utvider, så ser det tilsynelatende ut til at man skal kunne styre alle parallelt, men skjer ingenting med de knappene.

Det samme gjelder forsåvidt når det er grupper av lys…

Jeg mener altså disse to “komprimerte” kontrollene (utvidede under for ref)

Dette er en kjent feil: Main control for devices inside room view dont turn all devices on, off or dim | Voters | Futurehome

Dessverre virker det som at FH er fraværende når det gjelder å fixe feil som er meldt inn på Canny🙁

1 Like