Roller Shutter

Hei.
Jeg har montert og lagt inn 8.stk Roller Shutter 3 på en fasade. Hver enkelt screen går opp og ned fint, men skal de klarer ikke kjøre i parallell. Dvs. en og en starter. Er det noen som vet om dette lar seg ordne?
Spørsmål 2:
Hver enkelt screen kjører fint ned fra “hovedmenyen”, men hvis jeg skal inn og justere til feks. 50 % responderer det dårlig (på slideren).

mvh Andreas

Hei!
Det skal ikke ligge noen begrensning fra vår side ved at de kjører én og én. Er det slik at du trykker på de én og én, eller i rom-menyen som tar alle i det aktuelle rommet?

Hvis skjermingen går helt opp og ned, men ikke kan justeres i mellom må du kalibrere de. Dette gjør du ved å kjøre skjermingen helt ned, gå inn på enheten i appen, velge z-wave parametere og skriv inn parameter:150, lengde: 1, verdi: 2. Skjermingen vil nå kjøre til toppen - til bunn og avslutte på toppen. Dette må gjøres på hver enkelt.
Det er bare å skrike ut om jeg feiltolket problemet og dette ikke løses :+1:

1 Like

Har ikkje hatt fleire roller shutter i samme rom tidligare, men slik det blir beskreve kan eg ikkje forstå anna enn at hubben ventar på ein bekreftelse på at den første handlinga er ferdig før den startar den neste. RS3 har vel ingen kontakt direkte med kvarandre, med mindre dei er assosiert.

Om det er mange RS3 på samme kurs kan ein forsåvidt sjå for seg at det er nyttig å kjøra ein om gongen (for ikkje å overbelasta sikringa), men tvilar på at dette har vore testa eller utvikla spesielt for dette. (personlig har eg ein case der dette faktisk ville vore nyttig feature, sidan eg har mange utelys, screens, samt ein varmelampe tilkobla samme kurs)

Hver enkelt screen er kalibrert hver for seg og inviduelt går de riktig opp/ned. Det er en stk. RS pr. screen (totalt 8 stk på en fasade).

Problem 1: Vanskelig å styre en og en screen ved å trykke på slideren (Sette en persienne til 50 % feks.). Fungerer fint ved å trykke på knappen all solavskjerming opp/ned (piler)

Problem 2: Hvis jeg ønsker at alle screens skal gå ned så starter de en og en (ikke samtidig). Forsåvidt ikke noe stort problem det, men hadde vært fint at de kunne starte litt mere samtidig.