Trøbbel med å inkludere Roller Shutter (overgang fra HomeSeer)

Jeg har lenge kjørt Homeseer men går sakte men sikkert over til FurtureHome. Her om dagen sluttet plutselig kommunikasjons-interfacen på HomeSeer mens solskjermene var nede, så da tenkte jeg det var på tide med å bytte over 2 stk Fibaro Roller Shutter. Første utfordring er at jeg ikke får excludert dem fra HomeSeer, så da tok jeg en fabrikkreset (B-knappen) på Roller Shutter. Alle LED-farger indikerer korrekt reset.
Så skal jeg legge dem til i FutureHome. Har prøvd en rekke ganger både non-secure, secure og med DSK-kode. I noen tilfeller finner Appen enheten, og det står “Enhet funnet. Justerer innstillinger…” Da spinner den i en evighet (minutter) før feilmelding. Ettellerannet “String”. Jeg har også prøvd å ta med telefonen inn på rommet der SmartHub står, mens kona står i stua og trykker på B-knappen. Men det hjelper heller ikke.

Hva gjør jeg feil, eller har noen et tips eller to å komme med?
Og hva skal jeg gjøre med de andre enhetene som fortsatt er i HomeSeer-nettverket, men som jeg ikke får kontakt med?

Update: Har prøvd igjen noen ganger, å nå får jeg bare Enhet funnet. Justerer innstillinger, men det har den holdt på med i en halv time snart…

Prøv pm du ikke har gjort det, ta strømforsyningen til rollershutteren noen sekunder.
Om det ikke hjelper, prøv å slå av homeeser huben mens du inkluderer, så ikke den krøller til noe.

Takk. Jeg nappet ut UZB-antenna fra HomeSeer (selv om den meldte feil), og koblet fra Fibaroen. Og etter noen forsøk til, så fikk FH kontakt med den ene. Da kom den andre også på plass relativt greit etterpå.

1 Like