Jeg har lenge kjørt Homeseer men går sakte men sikkert over til FurtureHome. Her om dagen sluttet plutselig kommunikasjons-interfacen på HomeSeer mens solskjermene var nede, så da tenkte jeg det var på tide med å bytte over 2 stk Fibaro Roller Shutter. Første utfordring er at jeg ikke får excludert dem fra HomeSeer, så da tok jeg en fabrikkreset (B-knappen) på Roller Shutter. Alle LED-farger indikerer korrekt reset.
Så skal jeg legge dem til i FutureHome. Har prøvd en rekke ganger både non-secure, secure og med DSK-kode. I noen tilfeller finner Appen enheten, og det står “Enhet funnet. Justerer innstillinger…” Da spinner den i en evighet (minutter) før feilmelding. Ettellerannet “String”. Jeg har også prøvd å ta med telefonen inn på rommet der SmartHub står, mens kona står i stua og trykker på B-knappen. Men det hjelper heller ikke.
Hva gjør jeg feil, eller har noen et tips eller to å komme med?
Og hva skal jeg gjøre med de andre enhetene som fortsatt er i HomeSeer-nettverket, men som jeg ikke får kontakt med?
Update: Har prøvd igjen noen ganger, å nå får jeg bare Enhet funnet. Justerer innstillinger, men det har den holdt på med i en halv time snart…