Hei,
Har fått byttet ut fireangel med Z-smoke - i manualen står det at det skal opprettes assosiasjoner i gruppe 2. Stemmer dette for FH? Skal jeg gå inn på hver av dem, og sette “forbindelse” til “2”? Bør jeg gjøre det samme med 2 fibaro smoke 2 jeg har?
Hei!
Det skal ikke være nødvendig. Disse varslerne skal være seriekoblet når de blir koblet til huben.
Du kan gjerne sjekke dette ved å gå til innstillinger → alarm → hva skal skje i tilfelle brann? → sirene.
Her skal alle varslerne dukke opp. Merk at Fibaro Smoke ikke lar seg seriekoble. Dette er fordi det er en “sovende” enhet som ikke klarer å motta meldinger, kun sende. Om en av disse detekterer, vil den sende melding til systemet som vil aktivere sirenen på alle Z-smoke.
Takk for svar Anders - ingen av mine varslere vises under “alarm>hva skal skje ved brann”, kategorien “sirene” er ikke til stede.
Se div screenshots:
Kan du forsøke å reinkludere en av de, og da velge “sikker inkludering” og “inkluder kjente enheter raskere”? Disse enhetene skal dukke opp med en bryter i appen som styrer sirenen.
De er allerede inkludert sikkert (fikk beskjed av support om at dette er obligatorisk på brannvarslere). Begge er også sletter og reinkludert en gang hver, da de hadde et annet problem(dårlig kobling) som gjorde at de ble demontert og satt opp på ny av elektriker.
Det er litt merkelig. Jeg tester med en på kontoret nå og denne kommer opp med sirene, både med og uten “kjente enheter raskere”.
Jeg har testet med zwave adapter 1.1.1 (dette finner du under innstillinger → husholdning → hub-innstillinger). Sjekk at du har oppdatert til denne versjonen.
…til info har fh registrert “alarm-systemet” at jeg har akseptable varslere, som man ser under abonnementssiden, men fortsatt ingen sirene-innstillinger.
Update: har nå testet å trykke på “test alarm”, lysene går på osv men ingen alarmer piper. Jeg forsøkte også å trykke på knappen på ene alarmen, og kun den gir lyd, ikke de i de andre rommene.
@Anders trenger fortsatt bistand her…
Jeg har ikke glemt deg, bare vært syk et par dager
Dette har jeg ikke vært borti før og jeg syns det er merkelig at det funket her på kontoret, men ikke hos deg. Jeg vil anbefale å ta kontakt med support på 23506847 mellom 08-16 på hverdager. Det er dessverre litt sykdom ute og går der også, så det må regnes med litt lengre ventetid enn vanlig. Spesielt på mail.
Har samme problem. Har to Z-Smoke fra tidligere som er OK, men skal inkludere en ny som ikke kommer opp under “alarm>hva skal skje ved brann”. kategorien “sirene”. Heller ikke knapp for å utløse denne via app. Finnes det en løsning på dette?
Hei!
Det kan se ut som de nyere variantene har endret litt på programvaren sin, som gjør at vi ikke klarer å lese de på samme måte. Jeg skal melde dette videre og se hva vi får til her
Synes det er rart dette får 0 prioritet, jeg har ventet flere måneder på fiks - enheten selges som FH-kompatibel av elektrikere, og nå er jeg i praksis uten seriekoblet brannvarsling.
Brannvern er jo ganske viktig, vil det ikke være naturlig å dytte dette frem i kø?
Jeg skjønner at dette ikke er optimalt, men skal prøve å komme med en fornuftig forklaring her.
Dette produktet er ikke vårt og selges heller ikke av oss. Når produsenter endrer noe på enhetene sine uten å oppgi de som nye produkter (som Heatit har gjort med sine Z-dim og Z-dim2), blir det vanskelig for oss å henge med. Tenk på hele jungelen med IoT-enheter som finnes, og alle som oppdateres. Da kunne vi hatt 20 gubb bare til å oppdatere funksjonalitet uten å tjene ei krone på det, siden det er andres produkter som vi ikke selger.
Det sagt, så tar vi brannvern på alvor og undersøker denne saken, forhåpentlig med en fiks relativt snarlig.
Hej.
Jag har ingen lösning på detta, men en erfarenhet.
Jag har 3 st Popp brandvarnare (POPE701486), dessa fungerar perfekt, och dyker upp som sirener.
Dom fungerar också att använda som siren till “inbrottslarmet”, som jag har skapat med dörrkontakter och rörelsesensorer.
Men jag har också 3 st Heiman brandvarnare (HS1SA), och dessa dyker inte upp som siren i Futurehome.
Så det verkar bero på konstruktinen hos brandvarnare, och kanske även kompabiliteten hos Futurehome.
Får jeg svar når dette er ordnet?
Jeg melder inn igjen her når jeg vet mer om saken
Da var det gått nye måneder, fortsatt ingen oppkoblede brannvarslere. Dette begynner å bli litt useriøst, jeg har ikke tro på at det er månedsvis med hardt arbeid å sjekke ut disse. Hvorfor prioriteres brannvern sist?
Hei. Jeg skjønner at dette ikke er optimalt. Det tar nok ikke månedsvis med hardt arbeid for utvikler å endre programvare for å hensynta endringene Heatit gjorde, men vi kan ikke omprioritere basert på at en tredjepart endrer programvaren sin uten forvarsel. Vi jobber med denne saken, men blitt satt tilbake pga. utfordringer i denne saken og andre saker som har dukket opp. Det er absolutt ikke slik at brannvern prioriteres sist, men Futurehome må prioritere egne produkter først. Jeg har etterspurt oppdatering på denne igjen og håper jo selvfølgelig at vi snart er i mål!