Samlebryter for apparater i app

Hei.

Kan noen forklare meg motiviasjonen bak det å ha en samlebryter for alle apparater på forsiden i appen?

Det er veldig mye forskjellig som legges til som “apparat”, og jeg klarer ikke se for meg et tilfelle hvor jeg trenger en samlebryter for alle disse. Problemet er jo at den er lett å komme borti ved uhell, noe som, i alle fall for mitt tilfelle, fucker til hele driften. Hvorfor skal jeg skru av/på reléer, varmtvannsbereder, garasjeporter, ventilasjon osv samtidig…? Jeg gjemmer noen apparater på “ingen rom” for å unngå slike uhell, men det burde jo heller bare vært mulig å deaktivere en slik samlebryter? For meg skaper denne bare problemer, men dersom noen har andre perspektiver er jeg meget interessert i å høre disse…

Forresten gjelder det samme forsåvidt for temperatur under klimafliken på forsiden, lett å komme borti, og har null nytteverdi. For lys kan jeg vel til dels se nytten.

3 Likes

Eg er i grunnen einig i dette. Å slå på/av alt ljos kan absolutt ha sin funksjon, men eg klarar ikkje å sjå føre meg eit scenario der det same gjeld for apparat (utanom brann, men det er ein annan funksjon).

Då er det vel heller ein risiko å ha denne knappen, for det kan få rimeleg store konsekvensar å slå av ein del apparat (i alle fall viss ein er ute av huset og ikkje merkar med ein gong at det har skjedd).

Om man satt opp enhetene rundt disse kan det sikkert være en bruk for de, men jeg tror få planlegger så nøye. (Jeg har ikke).

Jeg kom bort i lys knappen en sen kveld og skrudde av alle lysene. Fikk litt panikk og trakk en gang til - dattere som sov var ikke særlig happy.:smile:

1 Like

Det ideelle hadde nok eigentleg vore om ein kunne velje bort desse “hovudbrytarane” i appen. Då kunne dei som har bruk for dei behalde dei, og dei av oss (meg sjølv inkludera :sweat_smile:) som har tendensar til fingertrøbbel frå tid til annan kunne fjerne denne funksjonaliteten heilt.

2 Likes

Ja, det hadde altså vært helt nydelig om disse kunne deaktiveres! :slight_smile: I alle fall for apparater er denne bryteren direkte skummel! Kanskje noen fra Futurehome kan kommentere om dette har vært oppe til diskusjon tidligere?

1 Like

Jeg vil bare tilføye at jeg er helt enig med dere, for meg tar disse bryterne bare opp plass som kunne vært brukt til andre ting i app.
Om de ble mulig å deaktivere ville det vært en god løsning!
Jeg ser fordelen med at de gir oversikt, men kanskje det kunne vært laget en status-flis, som viser antall lys og enheter, samt hvor mange som står på? Kunne erstattet de to som er der i dag.

2 Likes

En kommentar @Anders ?

Hei!
Sorry at jeg ikke har svart :sweat_smile: Tilbakemeldingene ble videreformidlet til app-utviklingsteamet av @espen på tirsdag. Hvor vi (Espen og jeg) ikke kunne gjøre annet enn å si oss enige med dere.

2 Likes