Samsung smartthings motion sensor

Prøver å legge til en Samsung Smarttings motion sensor (en enhet som ifølge futurehome.io skal være støttet). Enheten klarer å parre seg med hub, men blir ikke registrert med noen “type” (i motsetning til f.eks. min fibaro motion sensor som får type “sensor”). Enheten er helt dum og klarer verken å hente bevegelsesdata eller temperaturdata.

Noen som har noe tips til hva jeg gjør feil?

Får du ikke opp noen options på “type” under devices > edit device?
(Evt har du et skjermbilde derfra)

Får ikke noen edit alternativer. Se skjermbilder under

Screenshot_20201029_231059_no.futurehome.futurehome_app|230x500 !

Screenshot_20201029_231106_no.futurehome.futurehome_app|230x500

Det ser ut som om denne ikkje har kome inn på rett måte. Eg ville prøva å ekskludere og så inkludere på nytt.

Takk for svar. Har prøvd å ekskludert og lagt den til 4-5 ganger. Akkurat samme skjer hver gang.

Noen tips? Er det FH plattformen som ikke støtter dette produktet skikkelig?

Eg har vore oppi 15-20 forsøk på dei mest gjenstridige einingane… :wink:

Viss mogeleg, prøv å flytte sensoren nærare smarthuben (eventuelt smarthuben nærare sensoren) når du prøva å inkludere. Det kan hjelpe. :slight_smile:

Hei. Nå har jeg prøvd en haug av ganger å både inkludere en Smartthings motion sensor og en Smartthings Multi sensor uten hell (ingen av dem får riktig “type”). Enhetene ligger 10 cm unna huben.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at FH software ikke støtter disse enhetene.

Noen siste tips?

:man_facepalming:. Hadde ikke siste oppdatering på huben.

Men nå har jeg da støtt på et nytt problem. Parringen av begge enhetene feiler halvveis (og jeg får feilmld på vedlagt bilde). Enhetene klarer å laste inn litt info (bevegelse for motions sensor, om magneten er festet for multi sensor). Men ingen av dem klarer å laste inn temperatur.

Noe forslag her? Er løsningen bare å prøve sykt mange ganger?

Kan du prøve med siste versjon av zigbee-ad?
Skal ligge tilgjengelig ved å gå til settings - household - hub settings - software update

Kan også nevne at den sensoren ikke støtter temp måling per d.d, men står på listen