Sensibo

Hei. Noen som kan hjelpe meg med å få Sensibo til å funke i Futurehome?

Jeg har kjøpt Sensibo Air, og får feil når jeg logger inn igjennom Futurehome app. Sensibo appen funker, men jeg vil ha alt i FH. Og feilmeldingen er alt annet enn forklarende. Vet ikke hvor problemet ligger.

Er det når du prøver å logge inn at du får feilmelding?
Er usikker på om Sensibo Air er støttet, eller om det kun er Sensibo Sky som er støttet🤔
Kanskje @alivinco kan svare på det? :blush:

Ja stemmer. Det er når jeg prøver å logge inn på Sensibo gjennom Futurehome appen. Jeg har også lurt litt på om problemet er at det er bare Sensibo sky som er støttet, og ikke Sensibo air. Men håpet på at det gikk siden det er samme app slik jeg har skjønt det.

Det er vel samme appen, etter hva jeg har forstått ja. Men du har vel en ekstern temp/fuktighet/bevegelsessensor i tillegg?
Mulig at FH ikke klarer å kjenne igjen den, og at det da blir noe krøll🤔

Ok. Skjønner. Ja har en ekstern føler. Hvis det er dette som er problemet, får jeg bare krysse fingrene for at Air også blir støttet om ikke lenge. Var en nedtur når jeg fikk koblet den opp og den ikke funket i Futurehome.

“Air” might not work because of the missing authentication scope for that product, if my assumption is correct, it must be very easy fix. I’ll check next week.

4 Likes

Oh. Nice. Thank you so much. That was quick :ok_hand:

Om du har GH, kan du kanskje se om den midlertidig kan legges inn der, og legges inn i en rutine? Inntil den er påplass i FH? Det er jo et helt nytt produkt slik jeg har skjønt😅

Det kan jeg prøve. Jeg har GH. God idé :+1:

1 Like

Hi. Any fix for Sensibo Air in FH?

We did a small investigation, and the root cause is different and requires changes in the Sensibo App in playgrounds. Should be fixed in the next version of the Sensibo App

1 Like

Perfect! Tnx for your help and feedback :ok_hand:

I have just updated the Sensibo App. No luck with Sensibo Air i FH App. Still the same error when I try to log in via FH App

The same here

The new version of Sensibo app is out. The version contains “Sensibo Air” compatibility fix. @OvRoK @Rolf

Yes. Now it’s working. Nice :ok_hand:

Virker her og, men det er feil sensor som viser i FH. Sensibo Air har en intern og en ekstern sensor. For meg blir det mest riktig og bruke den eksterne sensoren. Den står som main sensor i Sensibo app og blir brukt som referanse. Regner med at FH kan fikse dette, ellers blir det jo feil. Tibber bruker den sensoren som er satt som main sensor.

Sjekket nå. Jeg har den samme feilen her. Får bare opp intern sensor i FH. I Sensibo app og Tibber app brukes ekstern sensor.

Interesting, we’ll explore more.

Have you fixed the possibility of choosing the right main sensor?