Har satt opp sensibo sky som styrer varmepumpen min, samt en netatmo værstasjon. I futurehome så har jeg satt opp automasjon som bruker sensibo til å starte og sette temp på varmepumpe når netatmo utemodul viser temp kaldere enn xx grader. Har flere automasjoner med forskjellige gradetall etter som temp ute synker mere og mere.
Men, det jeg ikke finner en løsning på er å få sensibo til å skru varmepumpen av hvis temperaturen ute er varmere enn xx grader. Kan bare få den til å sette en lavere temperatur på pumpen, men ikke slå den av. Problemet mitt er at hvis jeg bare setter varmepumpen på lavere temp, så står den konstant og og blåser en “litt” kald luftstrøm.
Hei @Arild! Det vil bli tilgjengelig i neste versjon av Sensibo, men har ingen ETA. Jeg har funnet en workaround du kan bruke i mellomtiden, sender deg en DM.
Jeg sitter med akkurat samme problem nå i 2022. Det er ikke noe integrasjon i futurehome appen på å kunne styre viftehastighet + av/på i en automasjon enda. Man kan styre de manuelt, men som sagt ikke gjennom en automasjon. Skjønner ikke helt om det er jeg som gjør noe feil, eller om det bare ikke er mulig enda. Ser det er skrevet her at det vil bli tilgjengelig i neste versjon av Sensibo, men tråden her er jo 2 år gammel
Tilleggsinfo:
Jeg har prøvd å sette opp en automasjon i thingsplex, men er stuck i “action” biten. Finner ikke ut hvordan jeg skal fylle ut den for å kunne sette f.eks viften til “off”. Se utklipp: