Temp setting med Sensibo

Jeg har Mitsubishi Kaiteki varmepume på ei hytte og bruker FH via Sensibo air til å styre denne. I perioder ønsker jeg å sette vp til kun frostsikring på f.eks 8 grader. Hvis jeg setter temp i FH til lavere enn 16 grader spretter den tilbake til 16 med en gang. Via Melcloud på varmepumpa får jeg satt den temp. jeg vil men går da glipp av smart prisstyring osv. med FH. Noen som vet hvordan jeg får temperatursettingen til å fungere med FH?

Jeg kjører det samme og får fint satt den til 10 grader

Det er sannsynligvis en minimumstemperatur satt et sted som overstyrer. Det går heller ikke å stille temperaturen lavere enn 16 grader via Sensibo appen.

Jeg har akkurat det samme problemet, og det er ganske irriterende. Har du funnet en løsning?

Kan det være så enkelt at det ligger i modusstyringen i FH?
Sjekk hva temperatur er satt til i hjemme/borte/natt
Av erfaring med termostater, så kan dette være et forvirrende element

Takk for tipset. Jeg har prøvd å sette klima “off” for alle moduser. Hvis jeg så går inn og setter Sensibo til 10 grader så spretter den fortsatt tilbake til 16 og klima settes “on” i denne modusen. Jeg lurer på om det er et oppsett som må gjøres enten i Sensibo eller i Mitsubishi VP? Finner foreløpig ingen løsning hverken med melcloud direkte mot pumpen eller i Sensibo-appen.

Da er mitt neste tips å gå systematisk igjennom fra a til å.
Kanskje starte med å koble fra futurehome for å se om problemet er i lokal styring av pumpa, eller om det ligger i intergrasjonen mot fh eller i selve fh.

Ja, takk, jeg får gjøre det. Jeg har dette oppsettet på ei hytte så jeg må ta en grundig runde på det neste gang jeg er der oppe. Vil ikke risikere å miste varmen der helt fram til neste hyttetur :slight_smile:

1 Like

Kommunikasjonen er fra FH app → API → Sensibo cloud → Sensibo enhet → varmepumpa.
Siden det ikke går an å sette lavere enn 16 via Sensibo appen er nok dette årsaken til problemet, uten at jeg skal påstå at dette er fasiten.