Sensor viser feil temp

Hei, jeg har flere Namron termostater (ZW), de fleste viser korrekt temp., enten rom eller gulv. Men et par av dem viser (i FH) romtemp selv om de er satt til å vise gulvtemp. I displayet på termostat vises korrekt status. Er det noen parametere i FH som jeg har oversett?

Kan du legge til skjermbildet av hvor det vises feil?

Hei, se bilder. Er samme feil på begge bad.

Med vennlig hilsen
Øyvind Nordli
90733712

| Virusfri.www.avast.com |

  • | - |

ons. 13. mar. 2024, 17:20 skrev mhenkenis via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

Rom temp er alltid gjennomsnitt av alle temp følere i rommet, uansett om de er brukt til å styre termostaten. Så gulv/luftfølere og alt annet som relé, også brukes. Her er to av mine rom.

Javel? Så når temp hos meg på Gjestebad viser 24,4, er det gjennomsnittet av gulv og romtemp?
Nå står termostaten utenfor rommet, som holder 22, og gulvtempen er 21, bør jo snittet bli 21,5 og ikke 24,4? Det er jo litt dumt at man ikke kan se hva temperaturen er i slike tilfeller (når termostat står utenfor rommet).

| Virusfri.www.avast.com |

  • | - |

ons. 13. mars 2024 kl. 17:46 skrev mhenkenis via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

Det samme som i mitt bilder for Julias bedroom c to av følere er utenfor rommet.

Men om du ekspanderer rommet som i mitt bildet, Rom temp burde være gjennomsnitt av alle følere.

Det ga liten mening å ekspandere. Problemet er jo at gulvsensor og termostat er i hvert sitt rom, jeg vil jo aldri få frem korrekt gulvtemp uansett.

Er dette en bug eller standard i FH?

Med vennlig hilsen
Øyvind Nordli
90733712

ons. 13. mar. 2024, 20:35 skrev mhenkenis via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

Det er standard.

For min som er det samme, jeg har satt de i «riktig» rom selv om de i virkeligheten er i et annet rom - de er i gangen mens jeg har satt de i soverommet.

For for det meste, jeg ignorerer romtemp. Jeg forstår hvorfor den er der, men for meg jeg ser på hva skjer med enhetene.

Ok, takk for hjelpen, da forstår jeg det.

Med vennlig hilsen
Øyvind Nordli
90733712

tor. 14. mar. 2024, 07:00 skrev mhenkenis via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>: