Hei.
Jeg har div. Namron Z-wave dimmere rundtom, og så er flow satt opp til å slå på lys ved registrert bevegelse og skru av etter en gitt tid.
Dette har fungert fint sålenge jeg bare har satt binary switch til true for å skru på lys, og ikke legger meg opp i lysnivå. Men nå har jeg endret flowen så den i stedet for å sette binary switch til true, heller setter level-parameteren til en gitt integer, la oss si 50.
Men dette fungerer ofte dårlig, for det virker ikke som at integeren alltid blir tatt imot av dimmeren. Det samme skjer om jeg prøver å sette lysnivå manuelt i appen, jeg må gjerne gi det en 2-3 forsøk før lysnivået faktisk blir satt.
Så mine spørsmål er som følger:
-
Er det å sette lysnivå for å aktivere en dimmer sidestilt med å aktivere binary switch? Må man først sette binary switch og deretter sette lysnivå, eller holder det med lysnivå (og at switchen må settes til true er underforstått)?
-
Hvordan kan jeg legge inn i flowen at jeg ønsker at kommandoen om å sette lysnivå til 50 skal settes inntil dimmeren rapporterer tilbake at faktiskverdi på lysnivå nå er 50? Poenget her er at det virker ikke som at å sende kommandoen èn gang er nok siden den ofte henger på sist brukte lysnivå
Mvh.
Daniel Gjerstad