Er den noen kunne delt en flow i node red med styring av lys? Er mest ute å se hvilken kommando som må sendes til en dimmer osv for å sette en lysstyrke.
Den beste måten er å sette en dimmerverdi via appen og følge med i message stream i thingplex.
Så kopierer du kommandoen og bruker den i node-red
Legger jeg den i en function node? Det som skjedde når jeg testet dette er at dimmeverdien i appen endret seg, men ikke på lyset. Så jeg bommer på noe her og skulle gjerne sett et eksempel i en flow så går det sikkert opp et lys for meg🙂
Tusen takk, da skal jeg få tatt en titt på den i kveld
Bare hyggelig.
Du får spørre hvis det er noe mer.
Ikke alt jeg kan svare på, men endel👍🏻
Tipper du da har brukt «evt.lvl.report». Prøv med «cmd.lvl.set» istedenfor
Høres bra ut, jeg la inn flowen din og byttet med min ID og Topic. Men lyset reagerer ikke, sammnelignet det som kom ut fra debugen med det som kommer i Thingplex og det var det samme så det er litt rart det ikke virker. Men jeg pøver igjen i morgen.
Prøv å opprett en ny i ditt system.
Slå på lyset på en di erverdi i FH appen og kopier det som kommer som cmd.set i message stream.
Legg dette inn som JSON i en switch node og legg til topic, som du ser i mitt eksempel.
Så komer du det til en mqtt node og tester da
Takk for tips, skal teste det.
Det kan nok stemme🙂
Det fungerte når jeg satt alt opp på nytt i eget system. Helt supert.
Når man deler MQTT noder, så følger settings med på den (tror ikke passord blir med), men IP til futurehome hub o.l. Kan endres i MQTT noden hvilken MQTT broker du skal bruke, og er nok det som var problemet
ups, det visste jeg ikke