Noen som vil dele en flow i node red?

Er den noen kunne delt en flow i node red med styring av lys? Er mest ute å se hvilken kommando som må sendes til en dimmer osv for å sette en lysstyrke.

Den beste måten er å sette en dimmerverdi via appen og følge med i message stream i thingplex.
Så kopierer du kommandoen og bruker den i node-red

Legger jeg den i en function node? Det som skjedde når jeg testet dette er at dimmeverdien i appen endret seg, men ikke på lyset. Så jeg bommer på noe her og skulle gjerne sett et eksempel i en flow så går det sikkert opp et lys for meg🙂

Tusen takk, da skal jeg få tatt en titt på den i kveld

Bare hyggelig.
Du får spørre hvis det er noe mer.
Ikke alt jeg kan svare på, men endel👍🏻

Tipper du da har brukt «evt.lvl.report». Prøv med «cmd.lvl.set» istedenfor :blush:

Høres bra ut, jeg la inn flowen din og byttet med min ID og Topic. Men lyset reagerer ikke, sammnelignet det som kom ut fra debugen med det som kommer i Thingplex og det var det samme så det er litt rart det ikke virker. Men jeg pøver igjen i morgen.

Prøv å opprett en ny i ditt system.
Slå på lyset på en di erverdi i FH appen og kopier det som kommer som cmd.set i message stream.

Legg dette inn som JSON i en switch node og legg til topic, som du ser i mitt eksempel.

Så komer du det til en mqtt node og tester da

Takk for tips, skal teste det.

Det kan nok stemme🙂

Det fungerte når jeg satt alt opp på nytt i eget system. Helt supert.

2 Likes

Når man deler MQTT noder, så følger settings med på den (tror ikke passord blir med), men IP til futurehome hub o.l. Kan endres i MQTT noden hvilken MQTT broker du skal bruke, og er nok det som var problemet :slight_smile:

ups, det visste jeg ikke