Ustabil Thingsplex

Når jeg logger inn på Thingsplex opplever jeg ofte at det mangler informasjon. Feks under fanen Flow står det ofte “Total flows : 0” selv om jeg har flere flows som kjører. Jeg ser heller ikke mine flows, og har dermed ikke mulighet til å redigere de.
Under fanen Analytics/Activities ser jeg aktiviteter, men romnavn er byttet ut med location number. Under fanen adapters ser jeg alltid enhetene mine.
Noen ganger er det bare å klikke refresh, og logge inn på nytt så er alt normalt igjen, andre ganger kan det gå timer uten at jeg får redigert flows.
Opplever også at det kan ta ekstremt lang tid å lagre en liten endring på en flow, og noen ganger blir den bare stående å lagre i det uendelige, og endringer går tapt.
Er det andre som opplever lignende ting, og eventuelt har noen tips?

Meget kjent sak.

Om du har en feil i flowen , så bruker “Compilatoren” evigheter på å save.

Sjekk LOG på flowen inne i selve flowen , og sjekk LOG på alle flowene i overssikten.
Restart HUB , det gir deg 3 minutter vindu før det skrur seg tl igjen, og skru av den flowen som er problemet.

Test en og en del av flowen . Slett og legg til noder som er problem .
Ta en kopi av koden og ha i en fil , så kan du heller slette flowen og starte på nytt .

Start med trigger , la neste trinn være en transform , som øker Global Variabel “Tracer” med 1.0 .
Når du ser at “Tracer” pent øker med en hver gang du har trigger , legger du inn neste Node . Har du If Then , legger du TRACER 1 og 2 på utgangene og ser at det virker…

Systematisk ,Systematisk ,Systematisk ,Systematisk … Og det virker …

1 Like