Slette/fjerne Tibber Pulse

Hei

Jeg har byttet fra Tibber til deres egen HAN adapter, men klarer nå ikke fjerne Tibber Pulse fra konfigurasjonen… Hjelp vær så snill?

Raymond

Jeg har samme problem. Har fjernet Tibber Pulse integrasjonen i playground, men Tibber Pulse forblir et “dødt” device som ikke lar seg fjerne. Virker som det “døde” Tibber Pulse device overstyrer den nye HAN-sensoren jeg har installert i FHs Energy widget. Irriterende.

Funnet fram til 2 ulike workarounds:

  1. I FH appen: Endre type for den “døde” tibber enheten fra “meter” til “none”. Da blokkerer den ikke lenger for den nye HAN-enheten som (også) har type “meter”

  2. I FH Thingsplex: Under Registry->Settings og “Send think exclusion event”. Skriv “tibber” som adapter og addressen til den “døde” enheten (som virker å være en form for GUID i integrasjonen mot tibber pulse)

2 Likes

Hei. Jeg kom i samme situasjon i dag etter å ha tatt i bruk FH HAN-sensor i stedet for Tibber Pulse. Jeg fjernet Tibber Pulse-integrasjonen fra Playgrounds og har trykket «delete» på Tibber Pulse-enheten mange ganger, både før og etter dette. Tibber Pulse lar seg altså ikke slette. Workarounden som foreslås her er nettopp det: en workaround og ingen løsning, slik jeg ser det. Jeg skulle veldig, veldig gjerne ha fjernet Tibber Pulse fra enhetslisten. Kall det manisk, men den må bort, så jeg håper FH et på saken.

Jeg har samme issue. Ok workaround, men hadde vært fint å kunne slette enheten.

Samme problem her. Både med Tibber og Netatmo.

Problemet med å ikke kunne slette Tibber Pulse-enheten fra appen skal i utgangspunktet blitt løst i en oppdatering som kom til integrasjonen tilbake i mars.

Om noen skulle ha problemer med å slette den direkte fra appen uten å gå innom Thingsplex så vil vi gjerne høre om det, men gjerne sjekk at det ikke er noen tilgjengelige oppdateringer på huben aller først. :raised_hands:

Hubben var oppdatert. Ble løst av support. :slightly_smiling_face:

1 Like

Jeg har oppdatert hub. Går fortsatt ikke an å slette tibber