Sonoff zigbee prøvd ut og anbefales!

Hvem trenger Xiaomi integrasjon, når en kan bruke disse fra Sonoff? (Liten fjernkontroll for størrelse referanse.

Bevegelsesensor har en “cooldown tid” på 1min før retrigging kan skje, ellers er det ingenting å utsette på disse. Dør/vindu kontakt er presise og responsive :blush: fåes til 70-100kr stk på ebay. Obs! Kun motion og door/Window sensorene er bekreftet i FH. Batteristatus viser ikke pr. Nå - men tipper de varer et par år om de rapporterer sjeldent og står i rom som er lite brukt :blush:

4 Likes

Disse så små og hendige ut, vet du om de kan passe i en elko ramme dersom man får laget en 3D print?

1 Like

Om du har litt tegneferdigheter vil iallefall formfaktor og størrelse gå veldig fint! Del gjerne en STL om du noengang tegner en😊

Skal iallfall kjøpe en og se hvordan det eventuelt blir seende ut.

1 Like

Hvordan oppfører de seg hos deg etter strømbrudd/restart av hub?
Hos meg slutter de å rapportere, og må da ut med batteriene på alle og vente ca et minutt før jeg setter de inn igjen.
Har sendt mail til support, som sier de skal prøve å få løst det ved neste zigbee update, men er bare nysgjerrig på om det er flere som opplever dette

Har hatt 2 restart av hub siden de kom inn i systemet. Ingen problemer🤔

Hos meg skjer det hver gang, og det med alle bevegelsessensorer og dør/vindu sensor🤷🏻
Regner med du også har nyeste versjon av zigbee osv på huben?

Hos meg virker det som at dørsensorene ikke liker reboot av FH hub og jeg må da pare dem inn igjen på nytt - har dog ikke prøvd å ta ut batteriet på dem for å se om det hjelper enda.

@lgrubbmo hvordan får man oppdatert disse hvis produsenten gjør endringer i firmware på dingsen? eller var det FH support du hadde vært i kontakt med?

Support hos FH som skulle se om det var noe som kunne fikses i zigbee programvaren på huben😊

1 Like

Er dere fortsatt happy med Sonoff sensorene? Tenker spesifikt på dør/vindu?
Fungerer de som de skal uten problemer også over tid?

De fungerer ok så lenge huben ikke restartes eller oppdateres. Da er man nødt til å ta ut batteri i et minutts tid for å få de til å rapportere igjen etterpå

Aha, det er jo litt kjedelig da, spesielt hvis man har mange sensorer.

Hørt noe om at det skal rettes?

Dette er det siste jeg hørte fra FH:

1 Like

Takk for det, høres ut som noe på z-wave kanskje er aller best da.

Takk igjen :pray:

Er det noe mer nytt om dette?

Jeg kjøpte sonoff dør/vindu og bevegelse av en fyr på Finn. For det første var ikke alt nytt som det stod i annonsen, og så sliter jeg med å få bevegelsessensor til å registrere bevegelse.

Er dette en feil i FH? Eller har jeg blitt scammet på Finn? :thinking: