Sonoff zigbee

Jeg kjøpte sonoff zigbee bryter, temp sensor, motion sensor og dørsensor på AliExpress for å teste, ettersom det var så billig (70-80kr pr.sensor) :blush:
Tvilte på at noen av de kom til å virke mot FH hub, men der tok jeg feil!

Temp.sensor og bryter virket dessverre ikke mot FH, men motion sensor og dørsensor gikk rett inn👍🏻

Motion sensor rapporterer kun bevegelse og ikke temperatur, lux osv, men kan være et billig og greit alternativ for bruk i kjeller, bod osv :+1:t2:

3 Likes

Takk for tips, @lgrubbmo. Jeg har bestilt et par av de du fikk til å fungere, så da kan jeg melde tilbake her når jeg får testet dem. :+1:

Motion sensoren min hang seg opp på bevegelse registrert i helga, og måtte da ta batteriet ut og inn for å få den til å rapportere igjen. Håper det bare var et engangstilfelle :blush:

Jeg har nå mottatt og installert både en bevegelsessensor og en magnetsensor. Futurehome meldte om at noe gikk galt under inkludering på begge enheter, men alt ser tilsynelatende ut til å fungere helt fint likevel. Er litt spent på hvor lenge sensorene lever på disse små batteriene, men det finner vi nok ut av etter hvert.

Når det gjelder finishen så synes jeg bevegelsessensoren ser ålreit ut. Den mangler riktignok en brakett for å kunne vinkle sensoren i ulike retninger, men vil kunne fungere fint der man kan montere den rett frem. Magnetsensoren ser litt kjipere ut og var litt vanskelig å plassere hos meg, men funksjonelt sett er alt ok også der. :slight_smile:

2 Likes

Hei, jeg kjøpte også temp sensor som jeg ikke fikk til å virke for noen mnd siden.

Jeg prøvde igjen for et par uker siden og da fikk jeg inkludert i FH, hvor den nå rapporterer både temp og luftfuktighet.

Har allikevel utfordringer med bevegelsesmeldere slutter å melde hvis hub oppdateres eller restartes.

Da må jeg gå over å ta ut batteriet en periode for så å sette det inn igjen. Dette er litt styr da det ofte kommer nye oppdateringer på FH hub. Flere som erfarer det samme?

Samme erfaring her ja! Temp sensoren fungerer utmerket da👍🏻

Er det noen som har problemer med at bevegelsessensoren melder at batteriet er ok hver gang den detekterer bevegelse? Brysomt mye meldinger i timeline i appen…

Jeg har hatt veldig hyppige batterimeldinger fra EVA Smart-sensorer, men pr. nå ser de ut til å ha blitt borte med oppdateringen av “kind-owl” til versjon 1.4.2 som kom i går.

2 Likes

Kjøpte et par Sonoff SNZB-02, men de oppdaterer verken temperatur eller fuktighet før jeg trykker på knappen på de.
Hbordan får man de til å rapportere noe mer ofte?

Noen som kan hjelpe meg å få denne tempsensoren i gang?

Oppdaterer kun når jeg trykker på knappen på sensoren.

1 Like