Strømkontroll, ekskludere en enhet hver dag i ett gitt tidsrom

Hei,
Helt ny i futurehome og sliter med forvarming av elbil (ioniq 2019), denne bilen trenger strøm fra easee for å aktivere forvarming.
Hvilket betyr at dager hvir strømmen ikke er blant de 12 billigste mellom 07:00 & 08:00 vil ikke bilen forvarme.
Lurer derfor på om det er mulig å sette opp en regel/automasjon som eksluderer easee enheten fra strømkontroll systemet mellom 07:00 & 08:00 hver dag? Har forøvrig 2 stk ladere om dette skulle være av betydning.

Det er tungvindt å gå inn på energi-> strømkontroll-> styrte enheter-> huke av ønsket enhet daglig.

Må dette gjøres i thingsplex?

Hei!
Dette er et veldig godt spørsmål. Dessverre tror jeg ikke vi har noen snedig funksjon for å løse dette på en god måte, for øyeblikket.
Kanskje det er noen kloke hoder her inne som har vært borti lignende problemstilling?
Jeg skal uansett melde dette inn som en “use case” vi bør ta hensyn til.

Strømkontroll funksjonen er ikke stort verdt. Hva med å benytte snittpris å tidsjustere dette? Det er ihvertfall lettere å implementere enn å gå via TP og Parse JSON for å få timesverdiene i nye variabler. Du må via TP uansett.

1 Like

Jeg er ganske grønn på TP og alle former for “flows” som må settes opp manulet er pr dags dato langt utenfor min rekkevidde.
Begrep som JSON sier meg egentlig ingenting.

Ser samtidig at dagens “smarthjem” krever en god del kunnskap om koding og tekniske ‘dingser’. Her må det nok leses og studeres i mange dager dør man finner en logikk bak alt.