Strømkontroll er aktiv

Er ny på dette, 1 uke ca.
Har aktivert kun strømkontroll på varmtvann og varmekabler.
Opplever at varmekabelen er slått på når strømmen er dyrest.
Skal ikke den styre dette til de 12 billigste timene i døgnet

Kun VVB og ladere bruker de 12 billigste timene. Varmekabler må man styre selv gjennom automasjon ellers modus/snarveier.

Takk for svar!Da dukket det opp et nytt spørsmål.
Om jeg lager en automasjon på varmekablene får jeg en konflikt med strømkontroll, kan jeg bare over se den konflikten. det er jo ønskelig at flest mulig enheter er med for kunne styre energiforbruk grenseverdi for lavere nett leie.

-hans-

Konflikten er pga strømkontroll vil skru varmekablene av om man går over effkektsgrensen man har valgt ellers hvis lastbalansering må til for å ikke slå ut hovedsikringen.

Pass på den i noen dager, men varmekablene bør skrus av og på i henhold til automasjonen mesteparten av tiden. Kun om du er nær de grensene (effekt og hovedsikring) vil du se varmekablene slår av. Du kan teste dette ved å sette ned effektsgrense veldig lav etter dusjetiden - da kommer VVB og varmekabler til å slå seg selv av i 10 minutter om gangen, men når du setter den tilbake til vanlig nivå kommer de tilbake (etter 10 minutter er ferdig).

Automasjoner og strømkontroll er mest problematisk med VVB og ladere som bruker 12 timers metoden.

1 Like