Strømkontroll på varme i gulv

hei.

Jeg har fått installert strømkontroll pakka med puck relé på bereder , termostat på varmekabel og styring av elbillader. I tillegg så ble det montert et puck relé på vannbåren varme for hele kjellergulvet. Dette vannvarmeannlegget er et enkelt anlegg med 3kw kolbe som varmer en liten tank med termostat. Ca 38grader. 4 sløyfer, hver med trådløs rom termostat som styrer hver sin aktuator.
Denne bruker selvsagt endel strøm… nå er det slik at montør satte denne som «apparat» og da blir den ikke styrt etter strømpris. Han mente at hvis den settes som Vvb så vil det bli feil…
Setter jeg den som vvb , så ser jeg at den styres av strømpris og last, men hva mener dere, er det noe spesielt med vvb som gjør at det ikke vil fungere på et gulv?
Eller er det andre løsninger for å styre det gulvet best mulig? det er jo en treghet i varmen i gulvet, så om det slås av noen timer her og der er ikke så farlig. Bare det ikke kjører de dyreste timene i døgnet.

Runar

Hei!

Jeg skal svare kort og godt; kjør på som VVB.
Så vidt meg bekjent er det ikke så mye mer logikk rundt VVB i appen enn at den blir en egen kategori i statistikken og at den er tilgjengelig for styring på spotpris.

1 Like

Takk for svar😀

Sendt fra Outlook for Android