Den 2. februar hadde vi en hel gjeng som alle dusjet etter hverandre, vi gikk da tom for varmtvann. Men siden den dagen så får ikke VVB kjørt nok til å faktisk gi oss varmtvann igjen, dem siste to dagene så kjører den faktisk så lite at vi får vasket hendene 1-2 ganger i lunka vann, så er det tomt igjen.
Når Power Manager står på står det for eksempel «lav pris, leverer strøm frem til xxxx», men den leverer samtidig ingen strøm å vi får ikke noe varmtvann.
Når jeg fjerner den fra Power Manager leveres fortsatt ingen strøm til VVB.
Har prøvd å restarte via appen, skjer ingenting, restartet hub, skjer ingenting.
Dette går helt enkelt ikke. Har barn med Cøliaki så det å ikke kunne vaske opp ordentlig eller det at jeg ikke kan holde mine hender fri fra Gluten er direkte helseskadelig hvis vi ser vekk ifra alle andre hygieneproblemer med at ingen får dusjet eller noe som helst. At FH som selger en «smartløsning» som er dummere og mindre brukervennlig enn en knapp på veggen begynner å bli ganske irriterende. Ikke hatt annet enn styr siden dag 1.
Som dere kan se på bildene så kjører VVB annenhver eller hver tredje time i sånn 10-15min, så all denne strømmen er egentlig bortkastet den og, for ikke blir vannet varmt, men den lille temperaturforskjellen dette gjør blir jo borte hver gang den skrur seg av.
Og hvis den skulle følge dem 12 billigste timene sånn som står overalt så burde den ha kjørt på full fart fra 00:00 i natt, men det gjør den heller ikke. Prøvd automasjoner som skal tvinge den på, hjelper ingenting. For den står som på i appen, det står at det leveres strøm (når PM er på) men den gir faktisk ingen som helst oppvarming.
Så igjen, hvordan skal vi få varmtvann i huset?
Den virker som den er fortsatt i strømkontroll. Dobbelsjekke at den er skrud av i begge prisstyring og effekt styring.
Det står (i bildet) at relé er på, men den trekker ikke strøm (effekt). Det kan være at vvb ellers relé er defekt, men det er ikke veldig sannsynlig. Min ser slik ut når den trekker strøm.
Dobbelsjekket strømkontroll er skrudd av og Prøv å ta tikriksikringer til VVB i et minutt. Når du skru den på igjen se på effekt og se om den registrerer en verdi (burde være nesten lik wattstyrken på din vvb. Om den går opp, pass på hvor lenge den holder.
Har den noensinne fungert?
Den har fungert ok frem til nå, lav mengde varmtvann mange dager siden installasjon, men klart oss de fleste dager. Har prøvd med sikring osv men utgjør ingen forskjell. Dem siste 8 timene har jeg skrudd av PM men fortsatt sender den ikke strøm videre.
Tviler sterkt på at tanken helt plutselig gikk i stykker når vi hatt null problem før installasjon av FH, men dårlig mengde varmtvann helt siden installasjon.
Så vet ikke helt hva vi skal gjøre, begynner å bli på tide å reklamere på systemet som hatt problemer fra dag 1.
Om det er det samme mandag anbefaler jeg du tar kontakt med FH på chat. Linken er på denne side.
https://forum.futurehome.io/c/support/16
Men i mellomtiden,kan du ta skjermbildet av disse sider? Siden det har ikke fungerte ordentlig, det er sannsynligvis en konfigurasjonsfeil……
Jeg hadde PM på i løpet av natten, skrudde den akkurat av for å tvinge i gang VVB, hjalp i ca. 15min så skrudde den seg av atter en gang.
Jeg får bare legge til 1 bilde av gangen å må vente mellom hvert nytt svar… Så tar litt tid her i forumet og…
Jeg satte og opp maks til 30kwh så at ingen begrensinger skulle komme i veien, hjalp ikke det heller.
Jeg tror FH support må inn og se på systemet.
Om du har lett tilgang til relét kunne du fjerne den fra FH og legge den tilbake.
Hvis releet faktisk er på og det ikke måles effekt ut til varmtvannstanken, er det heller termostaten i vvb du bør se på. Trenger kanskje restart, vet ikke om du har høiax, men prøv dette? https://www.youtube.com/watch?v=OwwhpTasfGo