Hei
Har drivet av å testet litt nå og jeg får ikke zaptec laderen til å lade mer en 4-5 timer så stopper den selv om det er mulighet for å lade mer.
Se bilder.
På bildene. Så satt jeg bilen på lading kl 18:00 og sto på lading frem til kl 07:00 da måttet jeg deavtivere laderen fra strømkontroll for å kunne få noe strøm inn på bilen.
Hva gjør jeg? Er jo umulig å vite når strømkontroll planlegger å sette igang lading
Lager egne automasjoner i ThingsPlex og dropper hele “Strømkontroll” funksjonen.
Kan man gjøre programmer sånn at automasjonen ikke går over 9kw i timen da eller?
Var vel litt poenget at strømkontroll skal fungere da har litt true på at dette er fremtiden og her må nok folk bidra med innlegg når ting ikke fungere sånn at det kan forbedres og bli bedre overtid
Ja, du kan automatisere slik at du ikke bruker mer enn 9kWh.
Den eneste offisielle tilbakemeldingsportalen for forbedringer til FH er her: https://futurehome.canny.io
Her kan du stemme opp forslag som kommer inn, eventuelt legge inn eget.
1 Like
@Anders har du noe input her? Er dette normal oppførsel på strømkontroll eller?
Strømkontroll tar de billigste timene på 50 persentil. Veldig ofte blir dette de 12 billigste timene +/- 1 time. Jeg ville sjekket prisene på nordpool. Der har de tabell som viser timeprisene, og hvis kl 06 i dette tilfellet er høyere enn de 12 billigste, kan dette være årsaken til at den har avsluttet ladingen.
2 Likes