Strømkontroll og zaptec lader lader kun 4-5 timer

Hei

Har drivet av å testet litt nå og jeg får ikke zaptec laderen til å lade mer en 4-5 timer så stopper den selv om det er mulighet for å lade mer.

Se bilder.

På bildene. Så satt jeg bilen på lading kl 18:00 og sto på lading frem til kl 07:00 da måttet jeg deavtivere laderen fra strømkontroll for å kunne få noe strøm inn på bilen.


Hva gjør jeg? Er jo umulig å vite når strømkontroll planlegger å sette igang lading

Lager egne automasjoner i ThingsPlex og dropper hele “Strømkontroll” funksjonen.

Kan man gjøre programmer sånn at automasjonen ikke går over 9kw i timen da eller?

Var vel litt poenget at strømkontroll skal fungere da :slight_smile: har litt true på at dette er fremtiden og her må nok folk bidra med innlegg når ting ikke fungere sånn at det kan forbedres og bli bedre overtid :slight_smile:

Ja, du kan automatisere slik at du ikke bruker mer enn 9kWh.

Den eneste offisielle tilbakemeldingsportalen for forbedringer til FH er her: https://futurehome.canny.io

Her kan du stemme opp forslag som kommer inn, eventuelt legge inn eget.

1 Like

@Anders har du noe input her? Er dette normal oppførsel på strømkontroll eller? :slight_smile:

Strømkontroll tar de billigste timene på 50 persentil. Veldig ofte blir dette de 12 billigste timene +/- 1 time. Jeg ville sjekket prisene på nordpool. Der har de tabell som viser timeprisene, og hvis kl 06 i dette tilfellet er høyere enn de 12 billigste, kan dette være årsaken til at den har avsluttet ladingen.

2 Likes