Styring lys på bevegelse uten å sette verdi

Hei, ønsker å styre lys med sensor (Aeotec multisensor 6) der lyset skal slås på ved bevegelse. Lyset skal da gå på med siste verdi dimmeren (fibaro dimmer 2) hadde sist, ikke sette en fast verdi. Hvordan gjør jeg dette, kan jeg ev lage en vanlig automasjon i appen og redigere den i thingsplex for å få ønsket funksjon?

tror det er her det må justeres men får ikke til å endre noe. selv om jeg prøver andre instillinger i thingsplex så går lyset på til 82% hver gang

du kan slette den noden. åpne den for “slå av” og trykke clone en gang. Da vil det ligge en node over den andre. Flytt den til hvor den med fastsatt dim% var. Endre instilling til bool true og koble sammen grønn prikk fra trigger noden til den nye klonede noden. :slight_smile:

Jeg har åpnet noden “Action”, klonet og slettet den. den nye noeden er streket opp mot “IF” noden og instillinger endret som beskrevet (om jeg forsto deg rett). Men lyset går ikke på i det hele tatt nå ved bevegelse. Er det noe jeg har oversett?

Nesten :smiley: Slett node markert nr 1, og klon node markert nr 2. Den må endres til bool true og connectes på samme måte som du gjorde i sist forsøk :slight_smile:
CleanShot 2022-10-24 at 09.03.11

(Det som er forskjell er functionality på action noden. Den forrige hadde cmd.lvl.set, mens den du skal ha er cmd.binary.set)

1 Like