Summer update

App 5.2.2

  • You can now swipe between items in the bottom navigation bar.
  • Added Yale Doorman support for Yale doorman testers.
  • Fixed an issue where locks sometimes would not update status.
  • General improvements and stability fixes.

App 5.2.1

  • New bottom navigation and support for more than 8 shortcuts.
  • We added wattage as a sensor in automations. This requires a smarthub software update – see Automations below.
  • General improvements and stability fixes.

futurehome-bottom-navigation

App 5.2.0

  • You can now control locks from the dashboard by holding the lock icon – this will control all locks.
  • Added haptic feedback to shading and climate tiles on dashboard.
  • Added ability to view and cancel existing ownership transfer.
  • Improved network handling between mobile and WiFi.
  • Improved app startup time.
  • Locks will now show open/close state on dashboard.
  • Playgrounds is named “Playground” in all languages.
  • General improvements and bug fixes.

Smarthub software

Mill 0.1.3

  • First release.
  • Support for Playgrounds.

Sensibo 1.2.1

  • Support for Playgrounds.
  • Option to change fan mode and thermostat mode from Playgrounds menu.

Tibber 1.0.6

  • Added report for power production.

Automations - tpflow 0.15.7

  • Added support for new Futurehome modeswitch.
  • Added support for wattage trigger in automations.
2 Likes

Hei, IDlock 150 er fortsatt ekstremt buggy, men det største problemet er at den nye appen gir null tilbakemelding på om man har fått trykket på en knapp eller ei - når jeg trykker på “lås” er det ingen fargeendring, sirkel som snurrer eller annet “loading”-signal som bekrefter at den har forstått trykket mitt. Testet forøvrig å holde inne på låsen på dashbordet etter å ha lest denne posten, det skjer ingenting hverken på skjerm eller dør. Kanskje vibrasjonsfeedback hadde vært en idé?
Knappene virker også bare halvparten av gangene, og har påvirket låseknappen på døren - den sier bare “ding” nå, og nekter å låse/låse opp. Man må vri på vrideren, la motoren reversere det, og vri igjen for å få låst/låst opp.

Å lage nye automasjoner fungerer heller fortsatt ikke hos meg, det spinner en stund før det kommer “feil!” uten videre info.

Akkurat når det gjeld ID Lock 150 så er det ei kjend sak at desse fungerer noko ustabilt i augeblinken. Slik eg har forstått det så er det høgt prioritera hjå FH å få fiksa dette, så eg tippar/vonar at dette vert løyst ein gong rett over fellesferien.

Hvor ble av modusknappene? Gjelder Huawei P30 Pro.

Eg manglar òg modusknapp, men det er fordi den nye appen er heilt kykkeliky hjå meg per i dag. :wink: Eg meiner å hugse at du og eg slit med same problemstillinga…?

Det stemmer. Så lite info her i gården. Eneste trøsten var at når man trykket på modusene skjedde, i det minste, det man hadde stilt inn modusene til å gjøre. Så uten modus eller snarveier er det lite å hente å ha Futurehome med de bugsa vi har…tilbake til fortiden :grimacing::upside_down_face:

Min ser slik ut(Huawei/Honor View 20) - låseknappen er forøvrig helt uten mening.

Hei! Kunne du sendt meg en PM med epost til eier og stedsnavn så skal vi sjekke litt :slight_smile:

Dette kommer av problemet som er registrert at “status” meldingen er for stor hos deg

Ok. Takk for info. Modus har tidlige fungert selv om status har manglet, så ta gjerne inn den muligheten hvis det er enkelt.

1 Like