Sunricher zigbee dimmer

Denne krever ikke Nøytral, og er derfor ganske grei å bruke i hus eldre enn 2010. Fin pris er det også - noen som har prøvd den i FH? Har selv for mange dimmere, men har jo såklart folk i vennekretsen som også har FH😊

Bare søppel. Kjøpte en som jeg plukka ned igjen. Ligger her å samler støv

Trodde igrunn dette var samme som namron sin (at namron var rebrand) men den er ikke helt der altså? Nøyaktig hva gjorde den til søppel? Gikk den i det hele tatt inn?:sweat_smile:

Den gikk fint inn, men hele bryteren er søppel. Og vrir du på dimmeren så sender den ikke nye verdien til hub

Hørtes litt buggy ut ja🤔

Du kan få kjøpe min :rofl:

Ellers takk​:rofl: nei har selv rikelig med Q-light sine. Men tenkte å tipse kompiser, og svigerfar som har eldre anlegg på hytten :wink: som elektriker kan jeg trekke om, men gidder jo aldri gjøre mer enn nødvendig :sweat_smile:

Er elektriker selv og kjenner til syndromet :rofl::ok_hand:t2:

Har lagt min elsk på heatit z-dim jeg

1 Like

Fikk Q-light til en sinnsyk pris pga feilprising hos ahlsell (kan ikke engang ytre summen :see_no_evil: ), så ble derfor 25stk. Skulle kjøpt 50. Men godt fornøyd, og effekt/forbruk er uviktig for meg på slike laster.

Har hørt gode ting om heatit, men med 25stk ble det vel dyr engangs investering :sweat_smile:

Har god erfaring med Namron:

https://www.elektroimportoren.no/namron-led-dimmer-z-wave-200w/1402756/Product.html

De bruker å være på kampanje nå og da, og krever ikke nøytral leder😊

1 Like

Namron-varianten funker helt fint hos meg, men jeg bruker den via Philips Hue. Har så godt som aldri opplevd at det er feiloppdatert der. Derimot er ikke integrasjonen mellom Hue og FH 100% god, det hender derfor en gang i blant at det er feil status i FH, men styring fra FH fungerer fint likevel (f.eks å skru av lys når vi setter FH i borte-modus).

1 Like